נשיא המדינה יצחק הרצוג פרסם היום (שני) מאמר דעה בעיתון ה"וול סטריט ג'ורנל", המבקר בחריפות את התביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג, ומתאר כיצד התביעה לא רק סירבה להכיר בעוצמתם הזוועתית של הפשעים נגד האנושות אותם ביצעו מחבלי החמאס, אלא גם סילפה את דבריו לחלוטין והוציאה אותם מהקשרם.

פורום מנכ"לי משרד הממשלה התכנס לדון בחזרת התושבים לאזורי הפינוי
ישראל תיסוג מתוכניותיה הצבאיות ברפיח? הלחץ ממדינות העולם גובר

במאמרו כתב הנשיא כי הוא מוטרד עמוקות מכך ש"מערכת המשפט הבינלאומית החלה להתעלם מהמציאות והאמת. צדק אינו ניתן לזיהוי, וערכים אציליים מעוותים על ידי טרוריסטים וציניקנים". הוא הוסיף כי ההאשמה של דרום אפריקה נגד ישראל היא "טענה אבסורדית וניצול לרעה של פורום בינלאומי מכובד... המזכירים לנו כמה התרחקנו מהבהירות המוסרית של המאבק בנאציזם״. 

הנשיא הוסיף: "בתוך שלל מצגי השווא המופגנים שעלו מהאשמת ישראל, אחד משך את תשומת ליבי - ציטוט שיוחס לי. הציטוט המוטעה שימש ב"האג", על ידי דרום אפריקה, כחלק מהניסיון להוכיח את כוונתה של ישראל לבצע רצח עם, ובכך להפעיל את סמכות השיפוט של בית המשפט".

הוא ציין כי "העובדה היא שאזרחים פלסטינים רבים נכנסו לישראל ב-7 באוקטובר בעקבות מחבלי חמאס והשתתפו ברצח, אונס וביזה; רובם מתועדים בסרטים שונים. פלסטינים צולמו כשהם מעודדים את הטבח, ומתעללים ותוקפים את החטופים בעודם מובלים לשבי. הצבעתי גם על כך שחמאס פועל מתוך לב האוכלוסייה האזרחית שלו ונהנה מתמיכה רחבה. הצהרתי אז, במילים ברורות ומפורשות, שיש הרבה פלסטינים חפים מפשע, ושמדינת ישראל וכוחות הביטחון שלנו לא רואים באזרחים חפים מפשע מטרות בשום צורה. הבהרתי שישראל פועלת בהתאם לחוק הבינלאומי".

הוא הדגיש, "הטענה שישראל מבצעת רצח עם לא יכולה להתבסס על מידע מהימן, כי זה שקר. ישראל פועלת כדי להגן על אזרחיה מפני אויב שמבקש במוצהר להשמיד את העם היהודי, כפי שאנו מחויבים לעשות על פי החוק הבינלאומי. ישראל עושה זאת מתוך דאגה מרבית לחיים אזרחיים, כפי שמומחים מצבאות מערביים אחרים יודעים היטב. ההרוגים האזרחיים בעזה הם טרגדיה – הנובעת מהחלטת חמאס לתקוף ישראלים ומהדרך שבה חמאס נלחם מתחת ומאחורי האזרחים שלו".

הנשיא הדגיש, "הבחנה בין אזרחים ללוחמים היא לא רק חלק בסיסי בתפיסת העולם שלי ושל ערכי היסוד של מדינת ישראל, היא גם חלק חיוני בערכי האנושות. אנחנו במלחמה עם חמאס, לא עם אזרחי עזה. אני דוחה ומגנה כל קריאה לפגיעה בהם. הסיוע ההומניטרי חייב להגיע אליהם, והוא כבר מגיע אליהם, למרות ובזמן שיותר מ-130 מבני עמנו מוחזקים בשבי בידי חמאס, עובדה שלא זכתה לעדיפות בינלאומית מספקת". הנשיא גם ציין כי בישראל, "רבים טוענים - ואני מבין היטב את העמדה הזו - שבאמצעות מתן סיוע אנחנו עוזרים לחמאס שמחזיק ומתעלל באזרחינו החטופים, ומוותרים על נקודת לחץ שעשויה לזרז את שחרורם ולקצר את המלחמה". 

הנשיא סיכם, "העולם לא יכול להתעלם ממה שראינו ב-7 באוקטובר. בית המשפט לצדק בהאג התעלם מרוב הפשעים הללו, אבל אנחנו בישראל לא יכולים. לעולם החופשי אסור לשכוח שהפשעים נגד האנושות במלחמה זו בוצעו, וממשיכים להתבצע, על ידי חמאס ובעלי בריתו בעזה, לבנון, תימן ואיראן. התביעה הדרום אפריקאית נתמכת בידי חמאס, ומהווה עלילת דם נגד מדינת הלאום של העם היהודי ושפל מביש למערכת בינלאומית שצמחה מאפר השואה. זוהי נטישה של הבהירות המוסרית וחזון הצדק הבינלאומי, והחלפתם בפוליטיקה צינית ושקרית באופן מוחלט. יהיו לכך השלכות הנוגעות הרבה מעבר לישראל".