איציק רוכברגר, ראש העיר הנבחר של רמת השרון, שוחח היום (רביעי) ב-103FM בתכנית 'איפה הכסף' על זכייתו המרגשת והמחודשת, לאחר שגבר על גיא קלנר, גייל שורש וקרן ברנדס מקסימוב: "אני מבטיח לא לאכזב", אמר.

אחרי עשור רוכברגר מתכונן לקאמבק: "לא אתן שיפגעו בערכים של רמת השרון"
ניצחון ברמת השרון: יצחק רוכברגר יחזור לתפקידו | תוצאות האמת ואחוזי הצבעה

עוד סיפר על מערכת הבחירות הסוערת: "זה היה מאתגר. אני אחרי שמונה שנים חוזר לתפקיד, שכל כך אני אוהב, שאני רואה בו שליחות חיים כדי להביא את רמת השרון חזרה לפסגת הערים בישראל. אני שמח שתושבי רמת השרון הביעו בי שוב הפעם את אמונם, אני מבטיח לא לאכזב". 

על תקופת הצינון שסיים בעקבות הרשעתו בפלילים: "אני יכול לומר דבר אחד, במקרה שלי לפחות, אצלי זה דובר על מקרה שהיה לפני 20 שנה, על טעות בהתחשבנות בהחזר הוצאות שקיבלתי כדת וכדין. לקחתי אחריות על הטעות הזו, לצערי זה הגיע לבית המשפט, ובית המשפט חשב אחרת לגמרי. נדהמתי שקיבלתי את פסק הדין שהרשיע אותי, אבל בחרתי להרכין ראש בפני בית המשפט ולקבל את הדין, כי אני מכיר בעליונות המשפט וזזתי הצידה. המקרה שלי שונה מאחרים שקרו, אני חלילה לא מטיל דופי או דוחה את ההחלטה של בית המשפט, ריציתי עונש של 7 שנים מחוץ למערכת. השופט קבע עובדה מסוימת, באותה התקופה היו רוחות שצבען כהה, ולכן אני קיבלתי את הקלון, קיבלתי בכבוד רב, יצאתי החוצה, נגמרה התקופה הזו, לצערי נקלעתי לסיטואציה הזו ואני מסתכל קדימה, זה מאחוריי".

רוכברגר נשאל מה היה רוצה לשנות בעיר, והשיב: "רמת השרון הייתה בצמרת הערים בישראל, ומה שקורה כרגע שזה הדבר הקריטי, שאישרו תוכנית מתאר, שתוכנית המתאר הזו ללא שיתוף ציבור, לפי התוכנית רמת השרון הולכת לגדול בין 150 ל־250 אלף תושבים. זה חשוב לעשות תוכנית, אבל בלי לשתף את התושבים? אני מתכוון לפתוח את זה, שהתושבים יחד איתי ועם צוותים מקצועיים יקבעו את האופי של רמת השרון. מערכת היחסים של עיר עם אופי של רמת השרון, אנחנו לא רשות מתוקצבת, ולכן הלחצים של מי בממשלה או השרים שמפעילים לחץ על הרשות - צריכה להידחות על הסף. אין דבר כזה שמישהו מלמעלה יכול להכתיב לרמת השרון, שהיא עיר חופשית, דמוקרטית. אני לא אאפשר את הדברים האלה, גם אם מישהו ילחץ מלמעלה אני אעצור את זה. הדבר השני שאני רוצה לטפל בו, זה כל הנושא של השירותיות. לתת שירות לתושבים, שלא יהיה עיכוב בין הרשות המקומית לתושב". 

לטענה כי זה צריך לבוא ממרכז השלטון המקומי, אמר: "אם אני אחכה שמי בשלטון המקומי יוביל את המהלך הזה, אז אני אומר לך, המצב הזה יישאר אחד לאחד, ככה זה יראה וככה זה יקרה. אני לא בנוי ככה, אני בנוי לייצג את העיר שלי, לא מעניין אותי לקבל תמיכה מהשלטון המקומי. אני יודע לעמוד מול משרדי ממשלה ולהגיד להם 'עד כאן', עם כל הכבוד, זה מה שיהיה וזו דרך החיים שלי - ככה פעלתי כל הזמן".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM