חבר הכנסת אלמוג כהן שוחח היום (רביעי) עם אראל סג"ל בתוכניתו ב-103fm ופרש את משנתו על ההחלטה לשלוח לאשפוז פסיכיאטרי את קצין המודיעין שתיעד חומר מסווג.

"נשליך אותם בפח": תופעה לא צפויה בקרב תושבי עזה | צפו בתיעוד
אפקט אסון המשאית? המעצמה שתחזיר את המימון לאונר"א בניגוד לעמדת ישראל | פרסום ראשון

בפתח הראיון אמר: "רבים וטובים אמרו שמדובר בפרשייה מינורית, שאיננה פוגעת בביטחון המדינה, שמדובר באדם שאינו שפוי. השבוע פורסם, לתדהמתי, שאותו חשוד בהסכמתו הולך לאשפוז פסיכיאטרי. נרשם שהוא נמצא דובר אמת בפוליגרף של השב"כ. הוא נמצא דובר אמת לשאלה 'האם שיתפת מידע עם האויב', הוא ענה שלא ואף אחד לא חלק על זה מעולם".

"עורך דינו ייצג בעבר את האסיר X והשר גונן שגב, עזב אותו בעקבות אי הסכמתו להליך של אי שפיות", המשיך. "הוא עזב את הלקוח שלו לאחר שהוא סירב ללכת להליך. אתמול אמר שבהסכמה ילך לבית חולים לחולי נפש. עוד לא חשפתי את כל מה שיש לי, אבל יש לדוגמה תמונה שברגע שהיא תצא החוצה תראה בדיוק לאן הוא הגיע ועם מי הוא ישב".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"השאלות הקשות לא נשאלות, אני אומר בזהירות שהאדם הזה שירת מספר שנים ביחידות הקצה של אמ"ן, באחת מהיחידות הכי מובחרות, האם ביחידה כזו יכול להיות אדם לא שפוי? לא. הוא שירת בעברו באמ"ן, מבחינה נפשית הוא ידע שאסור לו להיכנס עם טלפון. הוא בא עם שני טלפונים, אחד עם סים ואחד בלי סים, למה מוציאים סים? כדי שלא יהיה ניתן לאתר אותו", הסביר.

לאחר מכן פירט: "יש פה בן אדם סופר מקצוען. אני מחזיק בידיי עדויות. אם תבינו את ההשפעה שלו על המלחמה הזו אתם פשוט לא תדעו איפה לקבור את עצמכם. החסינות שלי לא תופסת לגבי צו איסור פרסום שאני יודע שהוא קיים. אני עומד מאחורי המילים שלי ובהמשך אוציא את הכול, אנשים שישבו איתו בתוך הישיבות הללו מתארים אדם סופר אינטליגנט שישב בשולחן קבלת ההחלטות וידע דברים שלא כל אדם נורמלי יודע. הקים תא למבצעים מיוחדים, אתם מבינים את המשמעות? הוא הוציא לעצמו אישור שהוא יכול לגייס כל איש מילואים לצה"ל. האיש הזה יכול להשתמש בלוויינים.

הצנחת סיוע הומניטארי לעזה (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

"להגיד לי שלאדם כזה אין מניע? הוא ביצע דברים שסיכנו את ביטחון כוחותינו. יש שתי נקודות שחייבות להיאמר - הכוח הראשון שהגיע איתו במגע לא רשום בידי התביעה ובכתב האישום נמסר שהוא העביר מידע לגורמים אזרחיים וצבאיים שאינם מוסמכים לכך, מי הם אותם גורמים? מידע כזה שקשור במערך המבצעים המיוחדים ויוצא החוצה, הוא נקרא מידע שרוף - מידע שמשפיע על ביטחון כוחותינו.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm