תנועת אומ"ץ דורשת מכל האחראים לאסון במירון להתפטר מיד מתפקידיהם.

ראשי התנועה פנו ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, בדרישה, כי תפעל ליישום המסקנות האישיות של ועדת החקירה הממלכתית. "מסקנת ועדת החקירה לחקר אסון מירון נחרצות וחד משמעיות", טוענים באומ"ץ וקראו לכל האשמים במחדל להתפטר בואפן מיידי.

בנוסף, פנו ראש התנועה, היו"ר פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר המועצה הציבורית עו"ד יצחק מינא, ליועצת הממשלתית לממשלה שתפעל בהתאם למכותה ליישם את המלצות ועדת החקירה.

"לא יעלה על הדעת שמי שהביאו למותם של 45 בני אדם, ימשיכו כאילו כלום לא קרה", טען עו"ד פלד – "הדרישה להתפטרות, או הדחה, נוגעת לכל מי שעל פי קיעת הוועדה 'התעלמו מהתראות חוזרות ונשנות והושפעו לרעה מאינטרסים פוליטיים".

"קצין שנכשל מודח מהצבא ואילו פוליטיקאים, שנקבע על ידי ועדת חקירה ממלכתית, כי מעלו בתפקידם ובחובה לשמור על שלום הציבור ישארו בתפקידם?", תהה פלד.

באומ"ץ יבחו את חברי הוועדה, השופטת בורה ברלינר, הרב מרדכי קרליץ והאלוף במיל' שלמה ינאי, על העבודה היסודית ועל הדו"ח הנוקבע. התנועה הודיעה, כי תפניל בנחישות, על מנת שהמסקנות לא ישארו על הנייר.

בפינית ראשי אומ"ץ ליועצת המשפטית לממשלה, הועלתה גם הדרישה להורות מייד על חקירה פלילית נגד גורמי מקצוע שאפשרו את קיום הילולת רבי שמעון בר יוחאי בל"ג בעומר 2021, למרות כשלי הביטחות המובהקים לכאורה.

בתנועה טוענים, כי החקירות הפליליות הוקפאו עקב עבודת ועדת החבירה וכעת דורשים באומ"ץ להורות על חידושן.