השר גדעון סער השיב היום (רביעי) להתנגדותו של בני גנץ לצרף אותו לקבינט המלחמה, לאחר ההודעה על סיום השותפות הפוליטית בין השניים. סער תקף ואמר: "אני בחרתי להיפרד מהשר גנץ בכבוד. לצערי, התנגדותו של השר גנץ לצירופי לקבינט המלחמה אינה עניינית ואינה מטעמים של טובת המדינה".

עוד אמר סער: "בדיוק כפי שהייתה התנגדותו בתחילת המלחמה לצירופו של ח״כ אביגדור ליברמן לקבינט המלחמה. אבל - לגופו של ענין - גנץ טועה. התנגדותו לשינוי הרכב הקבינט המצומצם נשענה על אבחנה שגויה: ״מה שעובד לא צריך לתקן״. ציבור רחב מאוד מרגיש ויודע שיש הרבה מה לתקן באופן ניווט המלחמה ע״י הקבינט המצומצם. ציבור רחב מאוד רואה שמזה זמן האמצעים הננקטים אינם הולמים את יעדי המלחמה. הורדת הלחץ הצבאי והאטת הקצב בהשמדת כוחות החמאס אינה נכונה".

גדעון סער, בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
גדעון סער, בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בשלב זה כבר היינו צריכים להיות אחרי פעולה ברפיח והשלמת המלאכה במחנות המרכז. גם השמדת כוחותיו השלטוניים של חמאס אינה מתקדמת כנדרש על פי תוכנית סדורה. דבר זה מאפשר לחמאס לשקם את כוחו (כולל בצפון הרצועה). השתלטות חמאס על סיוע הומניטרי לאוכלוסיה חותרת תחת היעד של מיטוט שלטונו. לכן, נדרש שינוי משמעותי במחשבה, חזרה לשולחן השרטוטים ורעיון מסדר חדש להתקדמות להשגת יעדי המלחמה ונצחון על חמאס. בכוונת חברי לתקווה חדשה-הימין הממלכתי ובכוונתי להאבק כדי ששינוי זה יקרה. זה לא על פוליטיקה אלא על הדרך להכרעה במלחמה", הוסיף.

בני גנץ (צילום: קונטקט הפקות)
בני גנץ (צילום: קונטקט הפקות)

קודם לכן, גנץ כינס מסיבת עיתונאים בכנסת, בה עקץ את סער: "זה לא הזמן לעסוק בפוליטיקה, העניין הוא לא אני, או מפלגתי. כל אחד שיתמודד יסביר מה הוא יציע ומה עשה בתקופה הקשה הזו למען המדינה". עוד אמר גנץ על האפשרות שסער יצטרף לקבינט המלחמה: "אם זה לא שבור אל תתקן".

חבר הכנסת זאב אלקין שוחח היום ב-103FM והתייחס לסוף השותפות הפוליטית בין סער לגנץ: "זו אף פעם לא הייתה מפלגה אחת. שתי מפלגות שהתמודדו ברשימה מאוחדת. אנחנו את עמדותינו לא שינינו. זה ציבור של מפלגת ימין עם מפלגת מרכז, ככה זה היה. היו בנינו הרבה הסכמות, היו גם חילוקי דעות. נכון שהיה רעיון להקים כמפלגה משותפת דמוקרטית, אבל גנץ החליט שהוא לא מעוניין בזה. לכן זה לא רלוונטי, הדילמה הייתה האם להמשיך בשותפות שתי מפלגות שונות או לא. מה שקרה כאן, הלכו והתרבו חילוקי דעות על נושאים אידיאולוגיים כי גם סדר היום השתנה".

"בסופו של דבר יש פה ציבור גדול במדינת ישראל שהעמדות שלו בימין והוא לא ביביבסטי ולא בן גבירסטי, הוא מחפש ימין ליברלי. זה עמדות שלצערנו לא באות לידי ביטוי כשאנחנו יחד. הייתה לנו ביקורת לגבי דרך ניהול המלחמה מבחינת הקצב והעוצמה, התנגדנו ליציאת הכוחות ממחנות המרכז באמצע הדרך. אנחנו אומרים כבר חודשיים שצריך להתחיל את הפעולה ברפיח, לא הקשיבו לנו ותראה לאן הגענו. אם היו מקשיבים לנו והיו עושים את זה לפני חודשיים היינו היום במקום אחר. אין תוכנית מסודרת ולכן כל פעם חמאס משקם את עצמו".

"היו דגלים ונושאים שדיברנו עליהם אינסוף פעמים. כל הדברים האלה זה החלטות של קבינט המלחמה, יש הרבה החלטות שאנחנו תומכים בהם, יש דברים שאנחנו חושבים שצריך לעשות אחרת. לכן כשיש לנו ביקורת היא לא ביקורת רק על גנץ, היא בראש ובראשונה על נתניהו, הוא ראש הממשלה. הם חושבים אחרת, זו זכותם, אנחנו מכבדים אותם. אנחנו נוכל לשתף איתם פעולה בעתיד, אבל עמדותינו שונות. היינו ונשארנו אנשי ימין, נשארנו מפלגת ימין, ולכן ברגע שהנושא הפלסטיני הפך לראש סדר היום, בשונה מהבחירות האחרונות. נתניהו חולם, יש ציבור גדול בימין שמאוכזב מנתניהו. נתניהו בונה שהוא יחזיר אותו אליו כי לא תהיה לו ברירה. אנחנו אומרים לציבור הזה, אתם לא חייבים לחזור לנתניהו - יש כתובת בכנסת שלא הייתה עד היום, ימין לאומי ליברלי, ימין ממלכתי".