ברקע התקרית החמורה באוניברסיטת סיאנס פו, נועדו שר התפוצות עמיחי שיקלי ושר הפנים הצרפתי ז׳ראלד דרמנן. במסגרת התקרית נמנעה כניסתם של סטודנטים יהודים לאולם הרצאות שפעילים פרו-פלסטינים השתלטו עליו.

״דרמנן מוביל קו תקיף במאבק נגד האנטישמיות הגואה בצרפת מאז השבעה באוקטובר. חלקנו מידע הנוגע לפעילותם של מספר התאגדויות BDS המקיימים זיקה לארגוני טרור״, כך אמר שיקלי. את אותה התקרית באוניברסיטת סיאנס פו גינה שר הפנים הצרפתי בחריפות. בתום ביקורו של שר התפוצות שיקלי בבירת הונגריה, שם פגש את סגן ראש הממשלה ואת שר החוץ, הגיע לביקור בזק בפריז ובו פגש כאמור את שר הפנים, ואת ראש ממשלת צרפת לשעבר עמנואל ולס, עליו כתב השר שיקלי: ״מנהיג אמיץ התומך בעקביות במלחמתה של ישראל נגד חמאס ובמאבקם של יהודי אירופה לנוכח האנטישמיות הגואה ביבשת, וידיד אמת של העם היהודי ומדינת ישראל״.

עמיחי שיקלי, עמנואל ולס (צילום: דוברות השר )
עמיחי שיקלי, עמנואל ולס (צילום: דוברות השר )

כמו כן, השתתף השר שיקלי בכנס ה-OJE (הארגון היהודי-אירופאי) העשירי, עמותה של עורכי דין שנלחמת באנטישמיות על כל צורותיה. בנאומו של השר בכנס אמר: ״רחובות אירופה שוב לא בטוחים ליהודים, ורבים ממנהיגיה, במקום לגלות אומץ לב מגלים מורך לב, במקום לעמוד לצד האמת נעמדים לצד תעמולת כזב פלסטינית, במקום לעמוד לצד אלה שהותקפו עומדים לצד מי שפתחו במתקפה ברברית. הרפיון המוסרי הזה משרת אולי אינטרסים קצרי טווח, הוא מאפשר אולי לקנות עוד קצת שקט. אבל שלא תהיינה טעויות, התוצאה האחת שלו תהיה התעצמותם של אותה תוקפנות וברבריות חמאסית באירופה עצמה. די לראות את הנעשה ברחובות לונדוניסטאן כדי להבין לאן הרוח נושבת״.

כנס ה-OJE (צילום: דוברות השר )
כנס ה-OJE (צילום: דוברות השר )