השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סייר במהלך הלילה (בין שני לשלישי) ביישובים מיתר וכרמית בנגב במטרה לעמוד בקרוב אחר פעילות המשטרה. במהלך הביקור קיים השר בן גביר פגישה עם ראש המועצה האזורית מיתר, שמעון פרץ.

צה"ל הודיע: רס״ב (מיל׳) סבסטיאן איון נפל בקרב בצפון הרצועה
התבקש להסגיר את עצמו, והתחיל לירות: פרטים חדשים מחיסול מבחוח בשיפא

במהלך הפגישה הציגו קציני מרחב נגב בפני השר בן גביר והתושבים את עבודת ופעילות המשטרה, את השינוי הגדול שחל במדיניות וכי בניגוד לחודשי הרמדאן הקודמים צוותי המשטרה נכנסים לאחר ירי שמתבצע ומבצעים מעצרים באופן יומיומי, יחד עם חברי כיתת הכוננות של היישובים.

בנוסף, ערך השר בן גביר סיור בקו התפר ושמע מנציגי הישובים את הבעיות וההתמודדות עם היריות מהישובים הבדואיים הסמוכים. במהלך הסיור הוצגו פתרונות לבעיות וקשיים שהעלו חברי כיתת הכוננות, השר בן גביר הנחה את קציני המשטרה לתגבר כמה שניתן את הכוחות, והבטיח להיות אוזן קשבת לכל בעיה עד אשר תטופל במלואה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בביקור בנגב (צילום: ללא קרדיט)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בביקור בנגב (צילום: ללא קרדיט)

את הביקור והסיור ליוו את השר בן גביר: מזכירו הביטחוני תנ״צ משה פינצ׳י, סממ״ז דרום תנ״צ חיים שמואלי, סמ״מר דרום נצ״מ אבי לוי, סמת״ח עיירות רפ״ק יוסי אסנפי ונציגי היישובים.

השר בן גביר: "זה לא סוד שהנגב קרוב לליבי מאוד, מיום כניסתי לתפקיד השר הצבתי לי את נושא המאבק להחזרת המשילות לנגב כמטרה עליונה. ואכן, בוצעו עשרות שינויים עם זה על ידי חיזוק המשטרה בדרום, ועם זה על ידי פעילות ומבצעי מנע".

"אמנם יש עדיין הרבה מה לשפר, ואנחנו ערים לבעיות ולאתגרים", המשיך. "אמשיך לפעול בכל הכוח ובמידת הצורך להגיע כמה שיצטרך עד שדברים יחזרו למסלולם. לא יתכן שעבריינים יחיו בתחושה שהם בעלי הבית ויעשו ככל העולה על רוחם, נגמרו הימים, משטרת ישראל תגיע אל כולם במוקדם או במאוחר".

לוחמי שייטת 13 בהיתקלות עם מחבלים בבית החולים שיפא (צילום :דובר צה"ל)