היום (שלישי) הכנסת חוזרת לפעילות לאחר חופשת פורים לצד הסוגיות התקציביות בוועדת הכספים והמשבר בין צמרת האוצר ליו"ר ועדת הכספים, משה גפני, ולצד הביקורת כלפיי ראש הממשלה בנימין נתניהו שצפויה בשל המשבר עם ארצות הברית. במהלך עבודת הוועדות בכנסת הן עתידות לקדם נושאים חשובים, בין היתר שורה של הצעות שמטרתן לפגוע בפעילות בטרור להגביר את הפיקוח על ההסתה והענישה.

משרד המשפטים מתנגד לביטול ההתיישנות על עבירות מין בקטינים: "להתחשב בתלונות שווא"

עוד ידונו בוועדת החינוך בהצעת חוק איסור העסקת עובדי הוראה ושלילת תקציב ממוסדות חינוך עקב הזדהות עם מעשה טרור או עם ארגון טרור.

עוד נושא בו ידונו הוא הצעה לדיון מהיר בנושא: "פערים משמעותיים במענים החינוכיים לתלמידים המפונים מגבול הצפון", כ-80 אלף מתושבי קו העימות הצפוני מפונים ובכללם תלמידי מערכת החינוך, הפערים גדולים וגם הכנה לקראת שנת הלימודים הבאה לא נראית באופק. במרכזי הלמידה הזמניים יש מחסור במורים, מחסור בכיתות, ופערים בתכנים. חברי הכנסת המודאגים ביקשו לכנס את הוועדה לדיון דחוף בנושא.

בוועדה לביקורת המדינה ידונו ברפורמת "נפש אחת" - טיפול משרד הביטחון בנכי צה"ל וכוחות הביטחון - דוח מיוחד, 2024. הדיון יתמקד בטיפול בנפגעי פוסט-טראומה. על פי הדוח אגף השיקום טיפל ב-2150 בקשות. עוד ידונו בוועדה לקידום מעמד האישה מניעת אלימות במקומות ריכוז של תושבים מפונים, מניעה, טיפול ואכיפה של תופעת ההתחזות והניצול של נשים. סיוע, מתן זכויות והכרה לנשות ומשפחות המילואים מימוש הסיוע להורה נוסף למגוייסים בצו שמונה - גרושות וגרושים. 

עוד אתמול ח"כ נעמה לזימי (העבודה) התריעה מפני ניסיון להפחית בתקציבי החלטה 550, תוכנית החומש לחברה הערבית, תוך עקיפת החובה החוקית לאשר את ההחלטה בוועדת הכספים.

במכתב שממוען ליועמ"שית הכנסת שגית אפיק, יו"ר ועדת הכספים משה גפני (יהדות התורה) ויועמ"ש משרד האוצר אסי מסינג, כתבה לזימי שלפי פניות שהגיעו אליה, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מנסה לטעון שההפחתות אינן משמעותיות, ולכן אין צורך לאשרן בוועדת הכספים. זאת למרות שמדובר בהטבות לאזורי עדיפות לאומית. "שלחתי מכתב דחוף ליועמ"שית הכנסת ולגורמים נוספים על מנת למנוע מחטף של שר האוצר, שמנסה למנוע את אישור ועדת הכספים לקיצוצים בחברה הערבית".