חבר הכנסת זאב אלקין התראיין הבוקר (שלישי) ב-103FM, והשיב לטענות נגד עזיבת סיעת הימין הממלכתי את הממשלה. "הפרישה לא פוגעת במטרות המלחמה", טען. 

עוד הוסיף: "המסקנה שלנו חד משמעית, שבדרך שהמלחמה מנוהלת אנחנו לא מצליחים להגיע להכרעה. יש ראה את רצף האירועים אתמול, ירי ממחנות המרכז לכיוון אשדוד, התנהלות חמאס במו"מ על עסקת החטופים, הוא מנהל את זה מעמדה של כוח ולא מוכן להגמיש את עמדותיו, תראה לאן הגענו מול האמריקנים. אם היו מקשיבים לנו לפני חודשיים ועושים פעולה ברפיח אז היינו היום במקום אחר. חייבים לפעול ברפיח, תראה כמה זה קשה ואיזה מחירים".

ביקורת קשה בליכוד נגד ארה"ב: "חמאס היו הראשונים שבירכו על ההחלטה"
פגיעה מכוונת בנתניהו? "לאמריקאים טוב מה שאי הטלת הוטו עושה לו"

אלקין טען כי במידה מסוימת, ישראל תקועה באותו המצב במלחמה: "כשאתה מסתכל על כל התמונה הזו, חמישה חודשים אחרי תחילת המלחמה מול האויב הכי חלש שלנו במזרח התיכון - אם אחרי חמישה חודשים האויב שלך, שהוא יותר חלש מחיזבאללה ואיראן, אם אנחנו נמצאים במקום הזה, לדעתנו זה סימן שצריך לשאול את עצמנו מה צריך לנהל אחרת. על זה בדיוק היה הוויכוח".

כמו כן, טען כי "גורמים" מנעו את כניסתו של יו"ר הסיעה גדעון סער לקבינט המלחמה: "יש כמה גורמים שמנעו את זה, כמו שמנעו את הכניסה של ליברמן לקבינט המלחמה בתחילת המלחמה. כל אותם הגורמים שמנעו את זה כניסתנו, אותם הגורמים מנעו את זה בזמנו. זה לא עניין פרסונלי, סער יהיה בקבינט מלחמה או לא, מבחינתנו זה לא היה עניין פרסונלי. בסוף זו מחלוקת על דרך ניהול מלחמה, אם נותנים לך להשפיע או לא. נתניהו וגנץ מנסים את המלחמה הזו, ותראה איפה אנחנו היום, תבינו כמה אנחנו רחוקים ממימוש מטרות המלחמה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm