רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים והפרילנסרים של ההסתדרות, פנה הבוקר לשר האוצר ולשר הביטחון בדרישה לקבוע קריטריונים ולהפעיל את תוכנית "מגוייסים למילואים", באופן מיידי. ההכרזה על התוכנית היתה בנובמבר, אך עד כה לא נקבעו קריטריונים ברורים לסיוע לעסקים על בסיס מחזור הפעילות.

"בדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה במרץ הובטח כי עד 20.3 יחל לעבוד צוות משותף של האוצר ומשרד הביטחון למתן הפיצוי במסלול מבוסס מחזורים, וכי התנאים לקבלת הפיצוי יפורסמו עד למועד זה. למרות האמור לעיל, על עף הזמן הרב שחלף מאז הפגיעה בעסק וחרף הצורך הבהול בסיוע לאור מידת פגיעותם הרבה של בתי העסק של משרתי המילואים (מרביתם עסקים קטנים שעמידותם לפגיעה קשה בעסק נמוכה) - התנאים לקבלת הפיצוי טרם פורסמו ועדיין לא ניתן להגיש תביעות לפיצוי".

בז'ה ציין כי יש לוודא שמתווה הפיצויים יעניק זכאות לפיצוי מלא ללא התניה בגובה המחזור העסקי, שכן עסקים רבים של משרתי מילואים הם עסקים פטורים וקטנים. הפורום דורש כי תהיה זכאות לפיצוי מלא גם לבעלי עסקים שנאלצו לסגור את העסק בשל שירות המילואים, וכן זכאות לפיצוי למשך חודשיים מיום השחרור גם לבני/בנות זוג של משרתי מילואים שהעסק שלהם נפגע כתוצאה מהשרות. 

בנוסף דורש פורום העצמאים והפרילנסרים, כי הליך הגשת התביעות יהיה נגיש ובהיר, והטיפול בהן יתבצע ביעילות ובמהירות, על מנת לאפשר לעסקים שנפגעו להתחיל בהליך השיקום.