יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד אלעד שרגא, התארח אתמול בוועידה הכלכלית של מעריב, וואלה! ו"הג'רוזלם פוסט" במלון קרלטון בתל אביב, במהלכה התייחס לסערת חוק גיוס החרדים. 

"צריך להבין את האירוע. אנחנו בסיפור הזה של השוויון בנטל כבר 25 שנה. ביטלנו גם את חוק טל בשעתו וגם את חוק שקד", אמר עו"ד שרגא בראיון לעיתונאית קרן אוזן,  "חוק שקד בוטל ביולי 23 ולמעשה צריך להבין שהאירוע הזה הוא מאוד מורכב. הוא מורכב משלושה תהליכים. במציאות המשפטית הנוהגת עכשיו יש רק חוק אחד - חוק שירות ביטחון, והוא מחייב את הממשלה לגייס את כולם.

"הממשלה עבריינית. היא קיבלה החלטה לא חוקית ולא חוקתית, החלטה 682, ביולי 2023. היא החליטה לגייס את החרדים. על ההחלטה הזאת הוגשה עתירה. בין לבין נולד גם הצורך המיידי והדחוף בחיילים בצבא לאור אירועי ה-7 באוקטובר, ולכן כל האירוע הפך גם לדחוף וגם נטול מסגרת משפטית, למעט העובדה שיש חובה לגייס את כולם. 

"אין מצב, אין חיה כזאת", הוא הוסיף, "שאחרי ה-7 באוקטובר אנשים לא יכנסו תחת האלונקה הזאת. אין חיה כזאת. אנחנו נהיה בבג"ץ, נהיה ברחובות, נהיה בתקשורת, בכל מקום שבו האירוע הזה ייפתר פעם אחת ולתמיד. לא יכול להיות שאנחנו נשלח את הילדים שלנו למלחמה, אנחנו בעצמנו נשרת, ואחרים יהיו פטורים".

עו"ד שרגא התייחס לדברים שאמרה קודם לכן בכנס שרת המשפטים לשעבר איילת שקד.  "אמרה את זה גם הגברת שקד. יש איזושהי קונבנציה, שהיא חלק מהשקרים שאנחנו מספרים לעצמנו, שהחברה החרדית עוברת תהליכי עומק וניתן לזה עוד שנה", הוא אמר, "אתמול משרד האוצר פרסם מסמך. רק אודות הנטל הזה המשמעות הכלכלית של ההחרגה היא 145 מיליארד שקלים לעשור הקרוב. צריך להבין את המספרים. זה אירוע מטורף גם כלכלית. "אנחנו חיים בחברה שיש בה אנשים כמו הדרוזים והצ'רקסים, שיש להם רק חובות. אנשים כמונו, נורמטיביים רגילים, יש להם זכויות וחובות. ויש את החרדים, שיש להם רק זכויות, אין להם שום חובה. זה לא יכול להתקיים יותר".

התנועה לאיכות השלטון קיימת כבר 34 שנים. "קמנו בפרשת התרגיל המסריח של שמעון פרס במרץ 1990", נזכר עו"ד שרגא, "לכל אורך השנים היו לנו הרבה מאוד "קליינטים": פרס, רבין, ברק, שרון, אולמרט, נתניהו, קצב, ויצמן. לא היה צ'ייס אחד שהתנועה לא טיפלה בו.

"הרפורמה במערכת המשפט היא שחיתות מעוותת. היא מהווה איום קיומי אסטרטגי על חייה של מדינת ישראל. היא איום על הביטחון החברתי שלנו, על הביטחון הכלכלי שלנו, על הביטחון הלאומי שלנו וגם על הביטחון המשטרי שלנו. הדבר הטוב היחידי הוא שהצלחנו בבג"ץ ההיסטורי של 15 השופטים לעצור את ההפיכה השלטונית הזאת. אני מאוד מקווה שהיא לא תחזור. מדינת ישראל צריכה להישאר לנצח יהודית ודמוקרטית".