יו״ר התעשייה האווירית עמיר פרץ, לשעבר שר הביטחון ושר הכלכלה, קרא לראשי ההייטק להשקיע בפריפריה בפסגת החדשנות Tel Aviv Sparks Innovation לצד CYBERTECH בתל אביב, במעמד נשיא המדינה ובכירי המשק.

פרץ התייחס להשקעות התעשייה האווירית בהובלתו בצפון ובדרום: "מלבד מתן מענה לכל צרכי צה"ל ומערכות הביטחון מהרגע הראשון ובמסירות רבה של כלל עובדי החברה, אנחנו בתעשייה האווירית לקחנו על עצמנו תפקיד נוסף – מתוך הבנה שחברתנו '"בתוך עמה היא יושבת". ככזאת, לא רק שאנשיה צמחו בחברה הישראלית, היא משיבה לחברה הישראלית".

הדבר לא מתבטא רק בדיבידנד שאנו משיבים לבעלים שלנו, אזרחי ישראל. אנו משיבים לחברה הישראלית, לעם ישראל, גם דרך הפיכת הפריפריה למרכז. ובימים האלה לקחנו על עצמנו תפקיד נוסף ואנו יוצרים "עוטף לעוטף".

״מאז השבעה באוקטובר ועד היום –הנחנו את אבן הפינה למרכז היבשה של התעשייה האווירית שיוקם בבאר שבע בהשקעה של כ-200 מיליון שקלים ושיעסיק כ- 500 עובדים; נכנסו כשותפים אסטרטגיים במרכזי חדשנות - בדימונה, אילת  ובימים אלה אנו  עמלים על תכנון  מרכז חדשנות נוסף בשער הנגב.אישרנו בדירקטוריון הקמת מפעל חדש של התעשייה האווירית בעיר אופקים בהשקעה של 50 מיליון שקלים נוספים ובו יועסקו כ- 80 עובדות ועובדים״, פירט עמיר פרץ.

 פרץ סיכם: ״אנחנו מתכוונים להמשיך בשיתופי פעולה טכנולוגיים במטרה לעודד הנבטה וצמיחה של סטרטאפים חדשים עם השפעה אזורית על סביבה שלמה. ישראל קטנה דיה כדי שהפריפריה, במובנה הגאוגרפיה, תבוטל. ישראל חזקה דיה כדי שהפריפריה במובנה החברתי כלכלי תבוטל, והדבר יכול להתבצע באמצעות כל הקהילה שיושבת כאן. בואו לפריפריה, בואו לעוטף. בואו לצפון. וכך יבינו כולם שאין לנו כוונה לוותר על אזורים אלו וכל אזרח יוכל למצוא כאן את עתידו ולממש את יכולותיו גם בתחומים המתקדמים ביותר״.