על רקע העסקה המתגבשת לשחרור חטופים מתח היום (רביעי) יו"ר השדולה ליחסי ישראל-ארצות הברית חבר הכנסת אוהד טל (הציונות הדתית) ביקורת חריפה על המתווה המוצע בשיחה עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM. "העסקה הזו היא רעה, גרועה ומופקרת מכיוון שאולי, ואני מדגיש את המילה 'אולי', תשחרר מספר מסוים של חטופים. כרגע זה לא ברור אם אנחנו עומדים על סדר גודל של 20 או 30, מניח שזה עדיין במחלוקת, אבל היא בוודאי קוברת וגוזרת, חלילה, גזר דין מוות על שלושת רבעי החטופים שנשארים מאחור", אמר טל, ואיים: "אם העסקה תיחתם - נפרוש מהממשלה".

"שגיאה קשה": מקורבו לשעבר של לפיד מתנגד לעסקת החטופים
אבי הלוחם שנפל ברצועה נפגש עם נתניהו וחושף: זה מה שהוא אמר לי

"העסקה הזו בעצם מפרקת את ישראל מכל מנופי הלחץ על חמאס להמשך הדרך, מה שבעצם לא יאפשר את חזרתם בהמשך הדרך, כי אם צה"ל נסוג ויוצא מעזה, ואנחנו יוצאים להפוגה ארוכה, שבעצם המשמעות שלה היא סיום המלחמה, אנחנו משאירים את חמאס חי. אז בעצם עם מה בדיוק אנחנו נקבל את שלושת רבעי החטופים שנשארים כרגע מאחור? ולכן היא גרועה, רעה ומופקרת ולא ניתן לה יד".

אם זה רק 33, אז לא?
"הציבור צריך להבין שיצאנו למלחמה הזאת בשביל להשיג שלוש מטרות, להשמיד את חמאס, להחזיר את החטופים ולוודא שעזה לא תוכל יותר להוות איום על אזרחי מדינת ישראל. אלו שלוש מטרות המלחמה שכל חברי הקבינט חתמו עליהן. העסקה הזאת בעצם מוותרת על שלוש המטרות הללו, אנחנו משאירים את כל תושבי עוטף עזה חיים בפחד מתמיד מטבח נוסף שיכול ליפול עליהם".

זירת הטבח ברעים (צילום :טל לב רם)

ח"כ טל תהה: "האם יש אזרח אחד שחושב שדבר כזה מתקבל על הדעת? הניסיון להציג שיש צד אחד שאכפת לו מהחטופים וצד שני שהוא ערל לב ולא אכפת לו מהחטופים - ניסיון נואש, לא הגון, חוטא למציאות. אכפת לנו מהחטופים. אנחנו רוצים לוודא שאנחנו גם מחזירים את החטופים כולם, ומוודאים שלא יהיה עוד טבח, עוד רצח, עוד חטיפה של אנשים בהמשך הדרך".

בהמשך איים כי "אם העסקה הזאת תיחתם אנחנו בוודאי נהיה נגד העסקה ובוודאי נפרוש מהממשלה, אין שום היתכנות שנישאר בממשלה שבעצם מניפה דגל לבן, מותירה את חמאס בחיים ומשאירה את אזרחי ישראל תחת החרב של חמאס".

יחיא סינוואר (צילום:  REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)
יחיא סינוואר (צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)

בהמשך התייחס גם למתקפה האיראנית על ישראל, ואמר כי "זה שהאיראנים לפני שבועיים החליטו לתקוף את ישראל ישירות, מה שהם לא עשו מעולם, זה מכיוון שהם מתחילים להרגיש שמשהו פה קורה וישראל נחלשת. הם רואים את ישראל חלשה ומגבירים את התוקפנות שלהם כלפינו".

אוהד טל (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוהד טל (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

יכול להיות שנתניהו לא מתרגש ממה שאתם אומרים?
"אני חושב שרה"מ בהחלט מתרגש. לא איימנו איומי סרק, כשהיה לנו מה לומר לרה"מ הצגנו אותם בחדר הסגור. "זה איום רציני מאוד. רה"מ לחלוטין מבין את זה. אנחנו רואים שהמשלחת שהייתה אמורה לצאת לקהיר לא יצאה. אנחנו רואים שהצעדים נעשים. ממשלת ימין מלא על מלא צריכה להוכיח את עצמה במעשים".

על ההפגנות הפרו-פלסטיניות בקמפוסים בארה"ב אמר: "זה לא ייאמן, זה מה שקורה כשאסלאם רדיקלי ופרוגרס קיצוני משלבים ידיים, בבורות איומה כמובן. הקהילות היהודיות היום מבועתות בארה"ב ובעולם".

מפגינים באוניברסיטת קולומביה (צילום: רויטרס)
מפגינים באוניברסיטת קולומביה (צילום: רויטרס)

לסיום מתח ביקורת על נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ואמר כי "כשהדבר הראשון שהנשיא עושה אחרי המתקפה האיראנית זה להתקשר לרה"מ ולומר לו שהוא לא מגבה אותו בתגובה ישראלית למתקפה חסרת התקדים הזו - זו לא תמיכה בישראל".