עם פתיחת מושב הקיץ של הכנסת, "יום שיבוש" החל הבוקר (שני) בשורת מוקדים ברחבי הארץ. פעילי "אחים לנשק" הגיעו סמוך לשער הגיא עימותים פרצו בין מפגינים לשוטרים באזור לאחר שכמה מוחים ניסו לחסום את כביש 1. כמה מפגינים נעצרו, לטענת המפגינים ביניהם גם ארבעה ממובילי "אחים לנשק".

לקראת מושב הקיץ בכנסת: המהמורות שעומדות בפני ממשלת נתניהו
היערכו לפקקים בכל הארץ: שקמה ברסלר חוזרת למחאה ביוזמה חדשה

מאחים לנשק נמסר כי "זאת המורשת של ממשלת החורבן. חטופות וחטופים בגיהינום, רכבים ובתים שרופים, הפקרת תושבי הצפון, מריחת זמן בחוק ההשתמטות ותרגילים פוליטיים על חשבון כוחותינו. הגיע הזמן שהציבור יקום וממשלת החורבן תתפזר״. שקמה ברסלר:״היום אנחנו עושים את המיטב, כי אנחנו מבינים שכדי שהמדינה הזאת תמשיך להתקיים, הממשלה הזאת חייבת ללכת.״

מחאת ''אחים לנשק'' נגד הממשלה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מחאת ''אחים לנשק'' נגד הממשלה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עוד קודם לכן, המשטרה עצרה מספר חשודים סמוך לכביש 1 בחשד שניסו לחסום את הציר עם שלושה רכבים ולהבעירם באש בשעת עומס. מהמשטרה נמסר כי חלק מהחשודים התנגדו למעצרם ולא נשמעו להוראות השוטרים, ניסו להתעמת עם השוטרים ולהעלות את הרכבים בכוח לכביש מספר 1 ללא הצלחה. בעקבות כך אחד מהשוטרים נחבל קלות בפניו. כוחות משטרה נוספים הוזעקו למקום, והחשודים הועברו לחקירה במשטרה. 

במשטרה הדגישו כי השלימו את היערכותם לקראת המחאות כשמאות שוטרים ולוחמי מג״ב יפעלו לשמור על הביטחון, הסדר הציבורי והחוק, וכן להכווין את התנועה באזור. לדבריהם, המחאה שתואמה עם המשטרה בסמוך לכנסת, תתאפשר באזור שבו הותר להפגין ובמתווה שסוכם. 

בשל כך, החל משעות הבוקר המוקדמות, נחסם רחוב קפלן, ורחוב עזה בקטע שבין רחוב מטודלה לרחוב הזז. בהמשך היום בשעות הצהריים ייחסם לתנועה רחוב זוסמן, ותורחב החסימה ברחוב עזה לקטע שבין רחוב הזז ועד לכיכר פריז. בנוסף, בשעות הערב צפויים להיסגר לפרקי זמן קצובים ובהתאם לצורך הרחובות: לורך, רופין, בן צבי- מרבין ועד רופין, רמב״ן, רבין.

כמו כן, ייתכנו חסימות נוספות ברחובות נוספים ואלו המובילים למקטעים אלו, ויתכנו עומסי תנועה באזור מרכז העיר ירושלים והכניסה לעיר. בעקבות עומסי התנועה הצפויים, מומלץ להימנע מנסיעה באזור הכנסת בשעות הערב. מומלץ להסתייע ביישומי הניווט ו/או בשירות התחבורה הציבורית אל העיר ירושלים ובתוכה.

למרות אורכו הקצר יחסית של כנס הקיץ, כשמונה שבועות ועד ה-15 ליולי בלבד, אין רגע דל בפוליטיקה הישראלית. על כן, רגע לפני פתיחת המושב, האולטימטום של יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ, לצד הלוליינות הפוליטית שתידרש מנתניהו בנושא חוק הגיוס והנטל הכלכלי החריף על האזרחים שעשוי להשתקף כבר במושב בקיץ בחקיקה, יכולים לייצר כמה וכמה מהמורות בדרך של הקואליציה.

בנוסף, ולא מן הנמנע כי ידרשו תיקוני חקיקה לקראת תקציב 2025 שמהותו יהיה בעצם גזרותיות על הציבור, זאת נוכח ניהול המלחמה היקר וניהול הממשלה הפזרני. לא מן הנמנע ששורה של מורדים אפשריים תצטרך להשביע את רעבונה אל מול קהל בוחריה בשביל להרים את ידיה לטובת הפגיעה ברווחת הציבור.