על רקע הפיגועים בפריז והקריאות של ראשי המדינה ליהודי צרפת לעלות לישראל, אומר יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, כי על ירושלים להיזהר שלא להיראות כרוקדים על הדם. שרנסקי אמר את הדברים בדרכו לפריז לעצרת הזיכרון ל-17 קורבנות הפיגועים במערכת העיתון "שארלי הבדו", ובסופר מרקט "היפר כשר". 

"אנחנו לא חייבים להגיד: 'זוהי חובתכם לעזוב מיד'", אמר שרנסקי. "עלינו לומר: "נעשה הכל כדי שתרגישו בנח ושישראל היא מקום נפלא ליהודים לגור בו".
יו"ר הסוכנות היהודית הוסיף כי "זאת תהיה טעות ומעשה לא חכם" לומר ליהודי צרפת "לעלות עכשיו", ושזה מעליב את הצרפתים. כשראש הממשלה לשעבר אריאל שרון אמר דברים ברוח זו, ב-2003, זה יצר משבר עם הנשיא הצרפתי דאז ז'אק שיראק והוא נאלץ לחזור בו.

לדברי שרנסקי, המסר ליהודי צרפת צריך להיות שאם הם רוצים להיות חלק מההיסטוריה היהודית, המקום הכי טוב לכך זה ישראל. הוא הוסיף כי על הממשלה לשלוח מסר שהיא תצמצם את הבירוקרטיה  והקשיים הניצבים בפני העולים. 
צרפת בפרט, ואירופה בכלל, צריכה לבחון את הסיבות מדוע היהודים רוצים לעזוב", אמר שרנסקי. לדבריו, אחת הסיבות היא היחסים בין אירופה לישראל. 
בשנים האחרונות חל זינוק גדול במספר העולים מצרפת ובשנה האחרונה הגיעו לארץ 7,000 עולים, והתחזיות ל-2015 עומדות על יותר מכפול מכך.