ראש הממשלה בנימין נתניהו נענה היום (רביעי) בחיוב לבקשת הקונגרס האמריקאי להגיע ולנאום לפני שני בתי המחוקקים בגבעת הקפיטול בוושינגטון.



המחווה מסמלת את הקשר ההדוק שמרגישים אנשי הסיעה הרפובליקנית, השולטת בשני בתי הקונגרס, למדינת ישראל בכלל ולשלטונו של בנימין נתניהו בפרט. 

מקור בלשכתו של נתניהו מסר כי ראש הממשלה בוחן את האפשרות כי ייפגש גם עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, איתו ידע נתניהו מערכת יחסים בעייתית יותר.

הקונגרס האמריקאי הזמין את נתניהו לשאת דברים ודובר הבית הדמוקרטי,  ג'ון ביינר, אמר כי נתניהו הוזמן לדבר בנושא "האיום החמור של האיסלאם הסוני הרדיקאלי ואיראן" שלדבריו מאיים על ארצות הברית ובנות בריתה. הביקור יערך  ב -11 לחודש פברואר, רק חמישה שבועות לפני הבחירות לכנסת.

הפעם האחרונה בה נאם נתניהו בפני הקונגרס האמריקאי הייתה לפני כ- 4 שנים, בשנת 2011. במהלך נאומו אמר בנושא המו"מ המדיני "נהיה נדיבים, אך לא נחלק את ירושלים. אנחנו מוכנים לוויתור באדמות אבותינו".
 

"פערים בשיחות עם איראן"

בתוך כך, אמר סגן מזכיר המדינה האמריקאי אנטוני בלינקן כי נותר עדיין סיכוי ממשי עבור המשא ומתן הבין לאומי עם איראן ולהגע להסכם בר קיימה בסוגיית הגרעין האיראני.

"אנו מעריכים כי קיים סיכוי ממשי להגיע לעסקה שתשרת את האינטרסים האמריקאים באופן הטוב ביותר , כמו גם את הביטחון של בעולות בריתנו| אמר בלינקן בעדותו בשימוע שנערך עבורו בוועדה ליחסי חות של הסנאט האמריקאי.
 
עוד הוסיף בלינקן כי המטרה של השיחות היא להגיע להסכמה על אלמנטים מרכזיים מההסכם לקראת סוף חודש מרץ והשלמת כל הפרטים התכניים עד חודש יוני. בלינקן מסר כי השיחות שהתקיימו בשבוע שעבר היו "רציניות, מועילות ועסקיות" אך סייג את דבריו והוסיף כי פער רציני נותר בין הצדדים במספר סוגיות חשובות.