מסירת הבקבוקים למחזור וקבלת דמי הפדיון במעון ראש הממשלה, בהוראתה של אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, נמשך גם לאחר שמשפחת נתניהו החזירה לאוצר את 4,000 השקלים. כך דווח הבוקר (רביעי) בעיתון "הארץ".



על פי הפרסום של הכתב אמיר אורן, פדיון הבקבוקים נמשך לפחות לאורך כל שנת 2013. הטענה שמציג "הארץ" סותרת את דבריו של עורך דינם של הזוג נתניהו, עו"ד דוד שמרון, שטען בפני היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כי פדיון הבקבוקים הסתיים שנה לפני כן.



בלשכת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החלו לעבור על החומרים ב"פרשת הבקבוקים" של שרה נתניהו, רעייתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו שהגיעו מלשכתו של מבקר המדינה, השופט יוסף שפירא. החומרים נבחנים על ידי צוות בדיקה מיוחד שהוקדם במשרד ובתום התהליך היועץ יקיים דיון בלשכתו בו יכריע האם יש לפתוח בחקירה או בבדיקה פלילית. 



כבר בשלב הדיון הקודם, עלה בלשכת היועץ, כי על פניו, קיימת תשתית מספקת לשם קבלת החלטה שכזו. במקביל פנה אב הבית של מעון ראש הממשלה לשעבר, מני נפתלי, למשטרה בבקשה למסר את גרסתו לאירועים. נפתלי מצוי בהליך תביעה בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים נגד ראש הממשלה ומשרד ראש הממשלה, והוא מעלה בתביעתו טענות קשות נגד התנהלותה של אשת ראש הממשלה. 

מחומרים שהגיעו לידי מבקר המדינה בפרשת הבקבוקים, עלתה טענה כי שרה נתניהו שלשלה לכיסה כספים שהתקבלו על ידי עובדי מעון ראש הממשלה בתמורה לפדיון בקבוקים שנעשה בהם שימוש בבית ראש הממשלה. לפני כשנתיים, בני הזוג נתניהו השיבו למדינה סכום של 4,000 שקלים בהמחאה, לפי חישוב של 1,000 ש״ח עבור על שנה. 
במשטרה מיהרו להבהיר כי לא החל הליך בדיקה או חקירה וכי נפתלי מיוזמתו פנה אל משטרה, וביחידת להב 433, הוחלט לאפשר לו למסור את גרסתו לאירועים, ״ובשל העובדה שההליך במשרד מבקר המדינה הסתיים הוחלט לאפשר זאת״, לשון הודעתה משטרה. 

מי שעוד הגיעו היום למשרדי להב 433, היו היועץ המשפטי לממשלה, יחד עם פרקליט המדינה ואנשי הצוות שלהם, שביקרו היום באגף החקירות והמודיעין בהשתתפות סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, המפכ״ל יוחנן דנינו, ראש האגף לחקירות ומודיעין, ניצב מני יצחקי, ראש להב 433, וראש יאח״ה. היועץ ואנשי הפרקליטות שוחחו עם החוקרים ביחידה על הפרשות והחקירות הרגישות והמורכבות, ובין היתר עלתה גם השאלה ביחס לעדותו של נפתלי, וההחלטה האם יש מקום לפתוח בהליך בדיקה או חקירה פלילית נגד שרה נתניהו. 

היועץ המשפטי טרם גיבש את החלטתו, והביקור שלו שנקבע מראש נעשה במנותק מהחלטתו של נפתלי להגיע לשם. בתום הפגישה היועץ ביקש לחזק את ידיהם ולהביע את הערכתו לשיתוף הפעולה הפורה עם המשטרה.