"סקנדל" - זו המילה שבה השתמשו כלי תקשורת רבים ברחבי העולם על מנת לתאר את ממצאיו של הדוח שפרסם מבקר המדינה, יוסף שפירא, בנוגע להוצאות של מעונות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ורעייתו שרה.


"נתניהו בזבז 24 אלף דולר על משלוחי אוכל, וזה מעורר סקנדל", כתב הוושינגטון פוסט בכותרת הידיעה על ממצאי הדוח. "אחרי תשע שנים עם בנימין נתניהו כראש הממשלה שלהם, הישראלים יודעים הרבה עליו ועל רעייתו שרה. כעת, הם גם יודעים כמה הזוג מוציא על תסרוקת ואיפור, עוזרות בית ומים לבריכת השחייה", ציין העיתון.
 
ה"גרדיאן" הבריטי קבע כי "בנימין נתניהו עומד בפני האשמות מרשיעות על בזבוזים ערב הבחירות. לדוח יש פוטנציאל גבוה לנזק עבור נתניהו, חודש בלבד לפני הבחירות", נכתב בידיעה שלוותה בצילום של שרה נתניהו מביטה בחיוך על ראש הממשלה. "מה שהפך את הנושא לסוגיה פוליטי רעילה בעיצומה של מערכת הבחירות הוא הניגוד החד שהוא סיפק לישראלים שסובלים בשל יוקר המחייה הגבוה".


הדויטשה וולה הגרמני הדגיש כי "זו לא הפעם הראשונה שבה משפחת נתניהו נמצאת תחת ביקורת על סגנון החיים הראוותני שלה". כתבת העיתון שסיירה בירושלים שמעה דעות מגוונות – מצד אחד, חבר מרכז ליכוד שישב בבית קפה בשוק מחנה יהודה והכריז כי "ביבי יהיה ראש הממשלה הבא, אם האופוזיציה תרצה או לא", ומנגד צעיר אחר שישב במסעדה בשוק ואמר כי "יש לי הרגשה שלא אכפת לא בכלל מהאנשים. הוא דואג רק לעצמו".

גם בעולם הערבי לא התעלמו מהסיפור. רשת הטלוויזיה הקטארית אל גז'ירה הביאה חלקים נבחרים מהדוח, בהם על "השימוש הלקוי שעשתה שרה נתניהו בפיקדונות ממחזור בקבוקים, בנוסף לקניית רהיטי גן שהוקצו לבית הנופש בקיסריה". הדיווח ברשת הערבית ציין כי המבקר שפירא ציין כי הבזבוזים היו מנוגדים לעקרונות של חסכון ויעילות הגיוניים ויחסיים.

כזכור, אמש קבע מבקר המדינה, יוסף שפירא כי מעון ראש הממשלה התנהל ב"בזבזנות ראוותנית ועם חשש לפלילים". 
מהדוח עולה כי חלה עליה חדה - של עשרות עד מאות אחוזים - בהוצאות, שלדעת המבקר, ״לא עלתה בקנה אחד עם עקרונות היסוד של מידתיות, סבירות, חיסכון ויעלות״. אלא שהדוח לא עוסק רק בבזבזנות ראוותנית, שעה שחלקים נכבדים בציבור לא מסיימים את החודש, אלא מכיל גם ממצאים ״מהם חשש לכאורה לפגיעה בטוהר המידות עד כדי חשש למעשה פלילי״, לשון הדוח. 
בין הדברים ניתן היה לראות קפיצה של כ-211 אלף שקלים לשיא של 490 אלף בשנתיים בהוצאות על מזון ואירוח רשמי, 144,000 שקל על ביגוד, איפור ועיצוב שיער בשנת 2010, 75,000 שקל בחודש על ניקיון שני המעונות ועוד.