איראן שוב מסרבת לחשוף בפני העולם את ההכנות שלה ליצירת נשק גרעיני, כך אמר היום (שישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בתגובה לדוח סבא"א לפיו איראן לא ענתה לחשדות שהיא בחנה פצצת אטום.
"איראן מתעקשת להסתיר זאת מהקהילה הבינלאומית, בשעה שהמעצמות ממשיכות לנסות לאפשר לה לייצר את ליבת הנשק, את העשרת האורניום. הדברים אינם מתיישבים זה עם זה. המעצמות לא צריכות לחזר אחרי איראן כדי שזו תסכים לקבל את האפשרות לייצר נשק גרעיני, בשעה שהיא מסרבת למסור את הפרטים על הכנות הנשק הגרעיני שלה. 
את הדברים אמר נתניהו בביקור במרחב מד״א בירושלים.

בדוח פורסם כי טהרן ממשיכה שלא לשתף פעולה עם חקירת הסוכנות לגבי האשמות ביצעה ניסויים בחומרים הקשורים לפצצת אטום. "איראן לא סיפקה הסברים לגבי בחינת חומרי נפץ ואמצעים אחרים שעלולים להיות בשימוש לבניית פצצות גרעיניות", נאמר בדוח.
איראן מכחישה את ההאשמות. השגריר של הרפובליקה האיסלאמית לסוכנות כינה אותן "חסרות בסיס", ואמר: "חזרה עליהן לא מוסיפה לאמינות של הסוכנות". 
מנגד, מראה הדוח, כי איראן חדלה מהרחבת הניסויים בסרכזות (צנטריפוגות) מתקדמות, זאת בהתאם להסכמות שהוגו עד כה בשיחות הגרעין. 
"הניתוק משקף את המענה של איראן לחששות לגבי העשרת אורניום", נמסר מהמכון למדע וביטחון בינלאומי בוושינגטון, העוקב אחר השיחות. "זוהי עוד ראיה לכך שטהרן פועלת על פי ההתחיבויות שנלה על עצמה".