מנהל מעון ראש הממשלה לשעבר, מני נפתלי, ממש את איומיו והגיש בצהריים (שלישי) תביעות דיבה ולשון הרע נגד בכירים בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהאשימו אותו באחריות להוצאות המופרזות בבית ראש הממשלה.



במכתב ששלח נפתלי לפני יומיים הוא נתן אולטימטום עד אתמול בצהריים: "התנצלו או שאתבע אתכם על לשון הרע". לאחר שחלף האולטימטום הגיש נפתלי את התביעות באמצעות עו״ד דן חי. גורמים בפרקליטות כבר גיבשו את עמדתם סביב המלצה לפתוח בהליכים פלילים בפרשות מעון ראש הממשלה. 

התביעות הוגשו נגד יועצו הבכיר של ראש הממשלה, ניר חפץ, ועורכי דינו, דוד שמרון, שולי אשבול, יעקב בורבסקי ויוסי כהן. עם זאת לא ניתן היה להגיש את התביעות נגד ראש הממשלה והשרים גלעד ארדן ויובל שטייניץ עקב חסינותם, אולם נכתב בפתח הדברים: ״תביעה זו הייתה צריכה להיות מוגשת בראש ובראשונה גם נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושריו הקרובים, יובל שטייניץ וגלעד ארדן. אלא שהשלישייה המכובדת הזו, וראש הממשלה בראשם, מסתתרים מאחורי חסינותם כחברי כנסת וחברי ממשלה״

בגוף התביעה נטען כי ״ראש הממשלה וצמד שריו האמורים אינם לבד. סביב ראש הממשלה נרקם מעגל של יועצים ועוזרים אשר חברו יחד על מנת לעשות לתובע 'סיכול ממוקד', לטפול עליו את האשם בהוצאות המנופחות של מעון ראש הממשלה, מבלי שהם חוסכים במילים או בתיאורים ותוך שהם פוגעים בחשוב לו מכל: שמו הטוב. מעגל אנשים זה הם הנתבעים בתביעה זו. כך, ככל שמתקרב תאריך הבחירות, גדלות המתקפות מצדם״.
ביחס להאשמות נגד נפתלי נכתב בכתב התביעה כי "תפקידו של אב הבית במעון ראש הממשלה אינו שונה בהרבה. הוא אינו הגורם המוסמך להחליט על הוצאות במעון ראש הממשלה, אינו הגורם המחליט עם איזה ספקים עובדים או ממי מזמינים טובין. אב הבית הינו גורם קטן במערכת ענפה ועמוסת מנהלים בכירים כאלו ואחרים, כאשר כל הוצאה אשר יצאה ממעון ראש הממשלה, דרושה את אישורם של אלו ובוודאי שלא את אישורו של אב הבית. כך היה גם בתקופה בה התובע נשא בתפקיד זה״.
בכתב התביעה עולות גם האשמות כלפי רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו וסמנכ״ל משרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף, בטענה כי השניים ביצעו עבירות פליליות לכאורה. "קצרה היריעה, ואף הנייר לא יוכל לספוג, את אשר חווה התובע במהלך שנות עבודתו הבודדות בבית ראש הממשלה, על היחס המשפיל והמבזה מאת הגב' נתניהו, כמו גם על הפעילויות הבלתי חוקיות אליהן נחשף, פעולות אשר נעשו על דעתה של גב' נתניהו ובידיעתו ואישורו של מר סיידוף״.
במקביל צפוי מחר לחזור ארצה היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שהמריא היום לכנס ופגישות בבירת הממלכה הבריטית, לונדון. עם שובו צפוי היועץ לקבל את המלצות הגורמים המקצועיים בפרקליטות ובלשכתו, שבחנו את החומרים השונים בפרשות מעון ראש הממשלה. בין החומרים גם עדותו של נפתלי במשרדי להב 433 מהלילה שבין חמישי לשישי בשבוע שעבר.

וינשטיין יצטרך להכריע: האם לפתוח בהליכים פלילים נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו ונגד רעייתו, שרה נתניהו. בקרב הדרגים המקצועים, בדומה לעמדתו של המפכ״ל דנינו, נראה כי ההמלצה היום תהיה פתיחה בהליכים פלילים: בדיקה או חקירה, בשל הצורך לקבל את גרסתם של בני הזוג נתניהו.