ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה את הזמנתם של בכירים מהמפלגה הדמוקרטית להיפגש בדלתיים סגורות. נתניהו הוזמן לפגישה עם הדמוקרטים בסנאט האמריקני במהלך ביקורו לוושינגטון בשבוע הבא.

"על אף שאני מעריך רבות את הזמנתכם האדיבה להיפגש עם הסנאטורים הדמוקרטים, אני מאמין שצעד שכזה בשלב זה - עלול להחמיר את התפיסה המוטעית בנוגע לביקורי הקרוב", כך כתב נתניהו לסנאטורים ריצ'רד דורבין ודיאן פינשטיין שהתקבל לידי סוכנות הידיעות רויטרס.
 
דרבין ופינשטיין הזמינו את נתניהו לפגישה בדלתיים סגורות עם סנטורים דמוקרטים במכתב שנשלח ביום שני שעבר. במכתב ששלחו שני הסנטורים הבכירים נכתב כי ההזמנה נועדה לשמר את הדיאלוג של ממשלת ישראל עם שתי המפלגות בקונגרס האמריקני. על פי ההצעה, פגישתם אמורה הייתה להיערך ביום שני, בדלתיים סגורות, כחלק מביקורו של נתניהו בו ינאם בפני הקונגרס בארה"ב.

אמש קראה ח"כ שלי יחימוביץ, שנבחרה ראשונה בפריימריז של המחנה הציוני, לנתניהו ואמרה: "תתקשר עכשיו לאובמה ובטל בדחיפות את הנאום ההרסני שלך בקונגרס".
 
בססטוס שפירסמה בעמוד הפייסבוק שלה, כתבה יחימוביץ: "זו לא תוכנית ריאליטי עם מושיק גלאמין, לא סירטון תעמולה, ולא עוד חומר לספין בחירות אלא עתידה של המדינה. המצב שבו נודע לישראל על הסכם הנוגע ישירות לבטחון ישראל ולשלום אזרחיה מפי סוכנויות ידיעות זרות - הוא שפל חדש ומסוכן ביחסינו עם ארה"ב. זו תוצאה של הנתק שגרם נתניהו בגלל ההתעקשות לנאום בקונגרס".