המועצה המרכזית של אש"ף החליטה הערב להמליץ בפני הנהגת הרשות להפסיק רק את התיאום הבטחוני עם ישראל לאור "אי מחויביות הצד הישראלי להסכמים עליהם היא חתומה". חברי המועצה המrכזית,  נאסר א-דין א-שער וסמיר אבו עישה, שהשתתפו בכינוס, אמרו שההחלטה להפסיק את התיאום תועבר אל הוועד הפועל של אש"ף על מנת להחליט מתי ליישם אותה.

בתום יומיים של כינוס ברמאללה, החליטה המועצה להטיל על ישראל - כמדינה כובשת - את מלוא האחריות בכל הנוגע לעם הפלסטיני על פי החוק הבינלאומי. המועצה החליטה עוד כי על כל החלטה חדשה במועצת הביטחון לכלול חידוש המחויבות בהסכמים הבינלאומיים, הנוגעים לסוגייה הפלסטינית והמאבק הפלסטיני-ישראלי, כולל מתן לו"ז לסיום הכיבוש, לאפשר למדינת פלסטין לקחת ריבונות על האדמה הכבושה משנת 1967 ובכלל זה מזרח ירושלים ופתרון סוגיית הפליטים לפי החלטה 194. הדבר ייעשה תחת מטריה בינלאומית בהשתתפות כל המדינות החברות וכן מדינות ערב. 
המועצה החליטה לדחות על הסף את רעיון ההכרה במדינה יהודית או להכיר במדינה עם גבולות זמניים ובכל נוסחה שעלולה להותיר נוכחות צבאית או התנחלות ישראלית על האדמה הפלסטינית.

עוד הוחלט, כי הוועד הפועל של אש"ף יעקוב אחר הוועדה הלאומית הפלסטינית העליונה בכל מה שקשור לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, על מנת להעמיד לדין את ישראל על פשעי המלחמה, כולל את הבכירים בה, ובמיוחד על פשעי ההתנחלויות ופשעי המלחמה במהלך מבצע צוק איתן. 
המועצה המרכזית החליטה גם להמשיך בחרם על המוצרים הישראלים כחלק מההתנגדות העממית וקראה לאנשים החופשיים בעולם ולוועדות התמיכה בעם הפלסטיני להמשיך בחרם על ישראל וענישתה, ואף למשוך את כל ההשקעות ממנה, כל עוד היא ממשיכה בכיבוש ובמדיניות האפרטהייד. בנוסף הוחלט להרים חברות התומכות בכיבוש ובסהתנחלויות. 

גורם ביטחוני: "זה יפגע רק בפלסטינים"

בישראל מביטים על המהלכים האחרונים של הרשות הפלסטינים ומבינים כי המהלך להפסקת התיאום הביטחוני הוא עוד שלב בהידרדרות ביחסים. לצד זה, האיום על הפסקת התיאום הביטחוני לא נתפס כעת כדרמטי בישראל ויצוין כי למרות שבשלב זה לא הגיעו ידיעות למערכת הביטחון, עוקבים שם אחר הדיווחים בתקשורת הערבית.

גורם ביטחוני בכיר טוען כי הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל תפגע באינטרס הפלסטיני. "ישראל לא צריכה את התיאום, הוא לא תורם לנו שום דבר", הוא אומר ומבהיר: "התיאום הוא נטו אינטרס שלהם אולם לא צריך לזלזל באיום הזה".

עד לפני הפסקת העברת הכספים ישראל, העבירה הממשלה מדי חודש לרשות הפלסטינים סכומים הנעים בין 500-400 מיליון שקל. הכסף שייך לפלסטינים, אולם על פי ההסכמים הוא יכול להיכנס לרשות רק דרך שערי המדינה ולא דרך בנקים. יצויין כי ישראל מקזזת מהסכום הזה 17 אחוז ועוד עמלה על שירותי הבריאות והחשמל.

מזה ארבעה חודשים שהכספים לא מועברים וברשות הפלסטינית נמצאים תחת קריסה. 
38 אחוז מתושבי הגדה חיים תחת עוני מחפיר ואי העברת הכספים יוצרת לחץ כבד מאוד בשטח. התראות על כך הועברו למערכת הביטחון, כפי שפרסמנו כאן לראשונה במעריב אונליין לפני כשבועיים. במערכת הביטחון מבינים היטב כי החלטת הדרג המדיני מעמידה בסכנה את הנהגתו של אבו מאזן והדבר בא לידי ביטוי בהסתה חריפה שקיימת ברשתות החברתיות שם, על פי גורם ביטחוני, "מתנהלת אינתיפאדה של ממש".