יו"ר הקונגרס האמריקאי, הרפבוליקאי ג'ון ביינר, יבקר בסוף החודש בישראל, כך מסרו מקורות דיפלומטיים היום (שישי). ביינר נחשב לתומך נלהב של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.



הביקור מגיע אחרי נצחונו של נתניהו בבחירות השבוע ואחרי נאומו של נתניהו בקונגרס האמריקאי, שהגיע בעקבות הזמנתו של ביינר עצמו. ביינר ספג ביקורת קשה מהבית הלבן בעקבות הצעד. תאריך ביקורו של ביינר, שילווה במשלחת מהקונגרס, עדיין לא ידועה, אך הדבר יקרה לפני סוף חודש מרץ, כך אמרו דיפלומטים.


ביינר הכעיס את נשיא ארה"ב, ברק אובמה, כשהזמין את נתניהו לקונגרס שבועיים לפני הבחירות בישראל. סידורי ההגעה נעשו מבלי שהבית הלבן ידע ונתניהו השתמש בנאום כדי למתוח ביקורת על מאמצי ממשל אובמה בנושא הסכם הגרעין עם איראן.

במהלך מסע הבחירות שלו, נתניהו הרגיז עוד יותר את הבית הלבן כשהתכחש למחוייבתו לפתרון שתי המדינות, כפי שהתבטא בעבר בנאום בר אילן. עוד אימרה שגרמה לכעס בבית הלבן, היא אמירתו של נתניהו כי הציבור הערבי בישראל מגוייס על ידי ארגוני השמאל כדי להצביע נגדו.

מאז זכייתו בבחירות, נתניהו ניסה לחזור בו מאמירותיו ואמר בתקשורת האמריקאית כי הוא תומך בפתרון שתי המדינות כאשר התנאים יבשילו.