סיעת יש עתיד תניח כבר הערב על שולחן הכנסת הצעת חוק לפיה מי שהורשע בשחיתות, בעבירה שיש עמה קלון, לא יוכל לכהן כשר, כחבר כנסת או כראש עיר.



יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר בפתח ישיבת סיעתו, הראשונה בכנסת ה-20: "זה לא חוק נגד אריה דרעי. זה חוק גם נגד אולמרט, נגד הירשזון ונגד משה קצב ונגד כל מי שסטה מדרך הישר. צריך לנקות את המערכת מהשחיתות וזה הצעד הראשון".
 
בפתח ישיבת הסיעה הצהיר לפיד: "אנו הולכים לאופוזיציה בראש מורם. יש עתיד לא תוכל לשבת בקואליציה שבה כבר עכשיו מעבירים כסף לאנשים שלא הולכים לעבוד ומבטלים את חוק השיוויון בנטל ומגדילים את מספר השרים".
 

הוא פנה למשה כחלון ואמר: "אני משאיר בידיך משק י ותר טוב ממה שקבלתי. המבחן הראשון שלך הוא לדאוג לכך שהממשלה לא תגדל מעבר ל-18 שרים. זה בידך. אם תדרוש ותאמר שזה יעלה מיליוני שקלים הם לא יעשו זאת".
 
יש עתיד, שהצטמקה בבחירות מ-19 מנדטים ל-12 בלבד קיבלה את החדר ששימש בכנסת הקודמת את סיעת מרצ. לפיד התייחס לממדים החדשים של סיעתו ואמר: "אנחנו מפלגה פחות גדולה. לצערי חסרים כאן כמה אנשים טובים אבל הבחירות הוכיחו שיש עתיד כאן והיא תשאר בפוליטיקה הישראלית עוד הרבה שנים".