שבועיים בדיוק לאחר שהמצביע הישראלי אמר את דברו, התייצבו היום (שלישי) כל חברי הכנסת החדשים והישנים במליאה על מנת להישבע אמונים ולפתוח את הקדנציה ה-20 של כנסת ישראל.

39 חברי כנסת חדשים הגיעו בפעם הראשונה כחברים מן המניין למשכן, לאחר ימים ארוכים בהם עברו הרצאות, הבינו את החוקים ומה מותר ואסור. הטקס נערך במעמד נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שעה זאת בפעם הראשונה. ריבלין פתח את הישיבה בשלוש נקישות פטיש.

"ביום הבוחר האחרון הוכיחה שוב הדמוקרטיה הישראלית שהיא חזקה בועטת ובלתי צפויה. בארץ כולה יצאו מיליוני אזרחים ואזרחיות להרכיב את הפסיפס הישראלי שלה לכנסת ה-20", אמר ריבלין. "אך טרם הושלמה המשימה כל עוד לא הושבעה ממשלה בפני כנסת זו. אני קורא לכל הצדדים לחתור לסיום בהקדם של המשא ומתן הקואליציוני. המערכת הציבורית סובלת משיתוק וכל יום שעובר גובה מהעם בישראל מחיר יקר".
 
ריבלין התייחס למערכת הבחירות הסוערת שעברה עלינו ואמר: "במהלך מערכת הבחירות נראה היה לפעמים שהדרמה מתחוללת בין הפוליטיקאים לבין עצמם, אבל כעת משתמו ההתכתשויות הגיע הזמן לשוב אל השחקנים הראשיים – אזרחי ואזרחיות מדינת ישראל".
 
ריבלין שלח מסר לחברי הכנסת החדשים והוותיקים במשכן: "יש פה הרבה חדשים, דעו לכם - הבית הזה הוא בית זכוכית ואולם קירות הבית שקופים כדי שעיניכם יהיו נשואות אל העם, אל הציבור שאתם נציגיו, אל העם שאתם עכשיו משרתיו. את כאבם של חסרי הדיור וחסרי הישע, את מצוקתם של העובדים העניים, את דרישותיהם של העובדים הלא מתוגמלים, את חששם המתמשך של עוטף עזה. הביאו אותם איתכם למליאה, לחברי הוועדות, לסיעות. אל תשכחו מי הביא אתכם. האמון הזה נתון בידי כל אחד ואחת מכם".