גורמים מדיניים הגיבו הלילה (שישי) על הסכם העקרונות שנחתם אמש בין המעצמות לאיראן.



הגורמים אמרו כי "מדובר על מסגרת רעה שתוביל להסכם רע ומסוכן. אם יושג הסכם על בסיס קווי המסגרת האלה מדובר בטעות היסטורית שתהפוך את העולם למסוכן הרבה יותר".



כמו כן, התייחסו הגורמים למשמעות פרטי ההסכם ואמרו כי "איראן תישאר עם יכולות גרעיניות נרחבות. המסגרת נותנת לגיטימציה בינלאומית לתכנית הגרעין של איראן שמטרתה אך ורק לייצר פצצות גרעין. היא תמשיך להעשיר אורניום, היא תמשיך במחקר ופיתוח של צנטריפוגות והיא לא תסגור אף לא אחד ממתקניה הגרעיניים לרבות המתקן התת-קרקעי בפורדו"



עוד הדגישו הגורמים כי "בשורה התחתונה, העסקה הזאת מבטיחה לאיראן הסרה מוחלטת של הסנקציות נגד הגרעין, תוך הבטחה שהיא תשמור על יכולותיה הגרעיניות. איראן לא נדרשת להפסיק את תוקפנותה באזור, את הטרור בעולם ואיומיה להשמיד את ישראל שעליהם חזרה והצהירה רק בימים האחרונים. עסקה זאת היא התקפלות לתכתיבים איראניים, והיא לא תביא לגרעין למטרות שלום, אלא לגרעין למטרות מלחמה".



לפי הגורמים, "האלטרנטיבה לעסקה רעה היא לא מלחמה אלא עסקה אחרת, שתפרק באופן משמעותי את תשתית הגרעין של איראן ותדרוש ממנה הפסקת תוקפנותה והטרור באזור ובעולם".



על פי ההסכם, הצדדים מסכימים שלמעלה משני שלישים מיכולת העשרת האורניום של איראן תושהה למשך עשר שנים, והיא תשמור על כ-5,000 סרכזות ברשותה. בנוסף, רוב האורניום המועשר הקיים ברשות איראן ידולל או יועבר למדינה אחרת תחת הסכם הקבע.



נשיא איראן, חסן רוחאני, צייץ בטוויטר שהושגה הסכמה על מאפייני ההסכם, ושניסוח ההסכם יחל מיד ויסתיים עד סוף חודש יוני.