פרסום ראשון: הצעת חוק חדשה המבקשת לחסוך מניצולי השואה את הבירוקרטיה האכזרית המבקשת מסמכים, תעודות והוכחות על היותו של קשיש שורד השואה, תונח בקרוב על שולחן הכנסת על ידי ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני).



על פי הצעת החוק, המדינה תכיר בכך כי כל אדם אשר נולד עד 1945 בארצות המוכרות על פי חוק כאלה שהיו תחת הכיבוש של הנאצים ועוזריהם, הוא ניצול שואה כל עוד לא הוכח אחרת. הצעת החוק מבקשת גם להבטיח לאותו אדם, ללא צורך בהוכחות נוספות, הכנסה מינימלית של 6,000 שקלים בחודש.



"יש לעגן בחוק את מחויבותה של המדינה לחיים בכבוד של ניצולי השואה בזמן שנותר להם. אחרת, הכתם המוסרי הזה לא יימחה", אומר למעריב ח"כ שמולי שמוסיף: "הרצון של המדינה לבדוק כל מקרה לגופו הוא מובן, אבל איבוד הזמן הוא יקר מדי כשכיום, בכל שנה הולכים מאתנו עוד 15 אלף ניצולים וכ-30% מהם עדיין חיים מתחת לקו העוני".



על פי החישוב של ח"כ שמולי, עלותו של חוק כזה אינה עולה על 2 מיליארד שקלים שצפויים להתפרס על פני 12 שנים, תקופת הזמן המשוערת שבסופה תעלם אוכלוסיית הניצולים בישראל.



שמולי נערך כבר להתנגדות הצפויה באוצר ואומר: "ממילא, גם אם חוק כזה ייצור מצב של אנשים שיקבלו הטבה אף שאינם ניצולים, הרי שהמקרים הללו ספורים כשהיא מוענקת על פי שנת ומקום לידה, כך שגם אם יהיו 'מתחזים', הם יהיו קשישים דלי הכנסה והתועלת שטמונה בהבטחת סיוע לכלל הניצולים, עולה על כך".