גוברת התסיסה בליכוד על רקע האכזבה מחלוקת התיקים הבכירים לשותפות הקואליציוניות על חשבון שרים וחברי כנסת במפלגה.


קבוצה של פעילים בליכוד מירוחם, ערד ודימונה, ובראשם יושבת ראש מטה הליכוד בירוחם נילי אהרון שלחו היום (שני) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו תחת הכותרת “הבגידה הגדולה" בו הם קוראים לו לתת לליכוד, בעת חלוקת התיקים, את "הכבוד הראוי לו" ואת הביטוי שמגיע למפלגה הגדולה ביותר ולבוחריה בפריפריה.

"הבגידה הגדולה, אדוני ראש הממשלה, תהיה אם תושיב אותנו במשבצת המטומטמים והפראיירים. הצבענו לליכוד כי אנחנו מאמינים במפלגה וברשימה המצוינת שלה. התפקדנו באלפים לתנועה והרכבנו עבורה את הרשימה הכי טובה שאפשר לכנסת ישראל. בחוכמת המונים והיגיון קולקטיבי שכל מפלגה יכולה רק לקנא בו, תגמלנו את השרים והח"כים על עבודה קשה ושיבצנו כל אחד מהם במקום לו הוא ראוי", כותבים הפעילים..


"הלכנו לבחירות מאוד קשות ו"ירקנו דם" עבור מפלגה ורשימה שהאמנו בה. הגענו להישג אדיר של שלושים מנדטים, וכעת אנו עומדים במצב בו, לצערנו, המפלגות הקטנות סוחטות את המפלגה השלטת. חומדות את היקר לנו מכל את משרדי הפנים והחינוך החוץ והשיכון".

"אנחנו מליון איש, הצבענו ברגליים לליכוד, לא לכחלון , לא לבנט ולא לישראל ביתנו, אנחנו בהמונינו הצבענו ליכוד גדול וחזק. מכאן אנו יוצאים בקריאה אלייך אדוני ראש הממשלה, לשמור על נאמנותך לאותם מיליון איש ששמו "מחל" בקלפי, ולתת ייצוג הולם ומשמעותי לחברי הכנסת בליכוד בשורת השרים המשפיעים".

"אנו קוראים לך להיות נאמן לבוחרי הליכוד האמיתיים, ולא לתת לשרי הליכוד את התחושה שהדרך היחידה להגיע לתיק משמעותי היא "לערוק" מהליכוד כפי שעשו זאת בבחירות האחרונות", הוסיפו הפעילים.

בסיום המכתב הם קוראים לנתניהו: "אל תבזה ותוזיל את ההליך הדמוקרטי, הן הפנימי (הפריימריז) והן הממלכתי (הבחירות לכנסת), תן לליכוד את הכבוד הראוי לו ואת הביטוי שמגיע למפלגה הגדולה ביותר, תן לתושבי הפריפריה את הביטוי לקולם".

היום הביע השר גלעד ארדן מחאה פומבית על כוונת ראש הממשלה להעניק את תיק החינוך לבית היהודי, לצד תיקים בכירים אחרים כמו תיק החוץ שניתן לליברמן ואת תיק האוצר שניתן לכחלון, ולא להותיר בידי הליכוד תיק חברתי או כלכלי משמעותי.