תשבוחות לישראל על צעדים שנקטה למאבק בשחיתות ולהגברת שיתוף הפעולה הבין-לאומי שלה עם מדינות אחרות בתחום זה, במסגרת תקציר דו”ח שהאו״ם פרסם העוסק באמנת האו"ם נגד שחיתות (United Nations Convention against Corruption). בדו״ח צוינו לשבח העמדות לדין של אנשי ציבור ונבחרי ציבור בשנים האחרונות, כמו ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ראש עיריית בת-ים לשעבר, שלומי לחיאני ועוד, אשר מהוות מדד ליעילות עבודתן של מערכות האכיפה והמשפט בישראל במאבק בשחיתות הציבורית.  

הדו"ח התפרסם במסגרת הליך בדיקה מקיף שנערך מתוקף חברותה של מדינת ישראל באמנה, במסגרתו גם ביקרה בארץ משלחת של האו"ם. הבדיקה עסקה בעיקר בבחינת עמידתה של ישראל בכמחציתם של סעיפי האמנה, המונה כ-70 סעיפים, כאשר יתר הסעיפים ייבדקו בסבב נוסף שצפוי להתקיים. הטיפול בהליך הבדיקה רוכז על-ידי משרד המשפטים, בעבודה משותפת של מחלקות ייעוץ וחקיקה למשפט פלילי ולמשפט בין-לאומי ופרקליטות המדינה.
בדו״ח צויינו כותביו כי הם רואים בחיוב את המערך החקיקתי להתמודדות עם תופעות שוחד, הנחיות פרקליט המדינה בעניין זה, ההסדרים בעניין חילוט נכסים ואת שיתופי הפעולה בין רשויות האכיפה בישראל, כמו גם שיתופי פעולה בין רשויות האכיפה בישראל ובין גורמים בינלאומיים מקבילים, בהתמודדות עם מקרי שחיתות.

ד"ר רועי שיינדורף, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט בין-לאומי): "התוצאות הטובות של הליך הבדיקה מעידות על ההשקעה הרבה של הרשויות בישראל במאבק בשחיתות על היבטיה השונים, ואת מידת עמידתה של ישראל במחויבויות הבינלאומיות בהקשרים אלו."