נמשכים המגעים הקואליציוניים: לאחר שנחתמו הסכמים ראשונים עם כולנו ויהדות התורה, הליכוד פונה לחתימה עם מפלגת ש"ס.



בשיחה טלפונית שקיימו הבוקר ראש הממשלה, בנימין נתניהו ויו"ר ש"ס, אריה דרעי, הודיע נתניהו לדרעי שהוא מקבל את התנאי שהציב בנוגע למע"מ אפס. השניים צפויים להיפגש בשעה 17:00 ולדון בהסכם שייסגר ביניהם. 



מוקדם יותר במהלך הבוקר אמר דרעי בראיון לגל"צ כי הוא לא מעוניין בתיק הפנים והבהיר כי "התנאים החברתיים הם חלק מחבילה, אני דורש להוריד את מס העניים בישראל ואם לא- אני לא אכנס. אתם יכולים לבחון אותי". 



שלושת תנאי הברזל בהם מעוניין דרעי על מנת להיכנס לממשלה הם שכר מינימום בסך 30 שקלים לשעה, דיור ציבורי וחוק מע"מ אפס על מוצרי יסוד. 



ההסכם הקואליציוני שנחתם אמש עם יהדות התורה ועם כולנו כולל התחייבות של כל השותפות הקואליציוניות לתמוך בממשלה ובכנסת בשינוי חוק יסוד הממשלה, כך שניתן יהיה למנות יותר מ-18 שרים. האמצעי לכך הוא דחיית ישום החוק שאושר בכנסת היוצאת והמגביל את מספר השרים ל-18 מהכנסת הנוכחית לכנסת ה-21.



במסגרת הניסיון להגברת המשילות תיבחן הצעה להגדלת משרות האמון במשרדי הממשלה. כך למשל יוצע כי גם תפקידים של משנים למנכ"לים ומקביליהם וכן סמנכ"לים ומקביליהם יחשבו למשרות אמון.



לגבי בית המשפט העליון, נאמר כי סיעת הליכוד וסיעת יהדות התורה יתמכו בממשלה ובכנסת בחקיקת חוק יסוד שיסדיר את מערכת היחסים בין הכנסת לבין בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ לעניין הסמכות לפסילת חוקים. חוק היסוד יקנה באופן מפורש סמכות לבית המשפט העליון בשבתו כבג"צ לפסול חוקים ברוב של 8 שופטים מתוך 15 שופטים.



סעיף נוסף שנכלל בהסכם הקואליציוני כולל הגדלת השכר לחיילי החובה בשנה השלישית לשירותם. בסעיף זה נאמר כי "במקביל לתיקונים לחוק הגיוס, מתוך רצון לחזק את המשרתים בצה"ל ואת התמריצים לשירות הממשלה תקצבה סכום של 1-1.3 מיליארד ש"ח לשנה לצורך הכפלת פיקדון שחרור חיילים משוחררים ו/או שיפור תנאי השכר לחיילי החובה בשנה השלישית".



לגבי הסעיף המכונה "חוק ישראל היום", שהוא הסעיף ה-68 והאחרון בהסכם נכתב: "הממשלה תנהיג רפורמות מקיפות בשוק התקשורת. סיעת הליכוד, סיעת יהדות התורה ויתר הסיעות המצטרפות לקואליציה מתחייבות לתמוך ברפורמות הללו. כמו כן סיעות הקואליציה וחבריהן לא יתמכו בהצעות חוק בתחום התקשורת בלא אישור שר התקשורת. סיעות הקואליציה וחבריהן יתנגדו לכל יוזמה ו/או הצעה בתחום התקשורת ששר התקשורת יתנגד לה".