בעקבות העימותים שאירעו בכיכר רבין בתל אביב בין יוצאי העדה האתיופית לשוטרים, אמרה ציפי לבני בשם המחנה הציוני: "נקים ועדת חקירה פרלמנטרית".
 
ציפי לבני ביחד עם יו״ר האופוזיציה יצחק הרצוג ויו״ר סיעת המחנ״צ איתן כבל, הגישה ליו״ר הכנסת הערב (ראשון) הצעה לסדר להקמה מיידית של ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת הטענות הקשות של בני עדות העדה האתיופית על אפליה, גזענות ואלימות קשה כלפיהם.
 
לבני אמרה כי ״המחאה חושפת מציאות קשה וטענות חמורות על אלימות, התנהלות פסולה וגזענית של מוסדות השלטון, ובהן משטרת ישראל, כלפי אזרחי ישראל בני העדה האתיופית - הטענות הללו חייבות להיבדק, זו חובתנו״.


צילום: אבשלום ששוני
 

בפניתה ליו״ר הכנסת כתבה לבני: ״המחאה, הזעם והזעקה שעולים בימים האחרונים מקרב אזרחי ישראל בני העדה האתיופית, פרצו בעקבות מקרה האלימות של שוטרים כלפי החייל שמאס פיקדה, אך חושפת תמונת מציאות קשה ורחבה שבה אזרחים בישראל חווים אפליה וגזענות. המחאה מעלה טענות מטרידות וחמורות על התנהלות פסולה ואלימה של המדינה והמשטרה כלפיהם".
 
״המחאה הזו מחייבת אותנו לקיים בדק בית עמוק ויסודי שיאפשר לתקן בצורה אמיתית עוולות ולטפל במחלת גזענות שבתוכנו, לבחון אם ואיך יושמו מסקנות דוח מבקר המדינה משנת 2013 על קליטת בני העדה האתיופית", כתבה לבני, "ולבדוק את היחס והתנהלותן של מוסדות המדינה - על כל זרועותיה - כלפי בני העדה האתיופית. זו חובתנו וזו אחריותנו ככנסת ישראל״.