ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי להודיע הלילה (רביעי) לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, כי עלה בידיו להרכיב ממשלה לאחר שהשיג תמיכה של 61 ח"כים. 

נתניהו חייב למסור לנשיא את ההודעה עד חצות, לאחר שיושלם המו"מ הקדחתני שנערך בשעות אלה עם מפלגת הבית היהודי, במטרה לסגור את הסעיפים האחרונים שעדיין נתונים במחלוקת בין הליכוד למפלגתו של בנט. 

על פי הסיכום שמסתמן, שטרם נסגר באופן סופי, איילת שקד תמונה לשרת המשפטים ותעמוד בראש ועדת השרים לענייני חקיקה. אולם, הליכוד דורש כי סדר היום של ועדת השרים יימסר מראש לאישור של לשכת ראש הממשלה לפני שהוועדה מתכנסת. שקד דורשת לעמוד בראש הוועדה למינוי שופטים, אולם על פי דרישת הליכוד היא לא תעמוד בראש הוועדה למינוי דיינים - בראש ועדה זו יעמוד שר מהליכוד אולם שקד תהיה חברה בוועדה. 

כאמור, נושאים אלה טרם נסגרו סופית, אולם גם בבית היהודי וגם בליכוד אומרים כי בכל מקרה ייחתם הערב הסכם בין שתי המפלגות ונתניהו יודיע לריבלין כי הצליח להקים ממשלה. 

נתניהו ירחיב את הקבינט הביטחוני

עוד על פי המסתמן, שקד תצורף בתוקף היותה שרת משפטים, לקבינט הביטחוני. בקבינט יהיו חברים מלבד ראש הממשלה, שר הביטחון יעלון, שר האוצר כחלון, השר בנט, אריה דרעי ואיילת שקד. כדי למנוע יתרון מספרי בקבינט לבית היהודי, מתכוון נתניהו להרחיב אותו ולצרף אליו עוד חמישה שרים מהליכוד. 

צוותי המו"מ של הבית היהודי והליכוד אמורים לחתום על ההסכם הסופי עוד הלילה במשכן הכנסת, ואז יפנה נתניהו למשימה קשה לא פחות - למנות שרים מקרב חברי סיעת הליכוד. השרים הבטוחים עד כה הם משה יעלון שיישאר שר הביטחון וישראל כץ שיישאר בתחבורה.

נתניהו יסכם קודם עם השרים הבכירים: גלעד ארדן, סילבן שלום ויובל שטייניץ, ורק לאחר מכן יתחיל לשבץ את שאר השרים. המועמדים לתפקידי שרים הם: מירי רגב, יריב לוין, זאב אלקין, דני דנון, גילה גמליאל, ציפי חוטובלי, חיים כץ, בני בגין, צחי הנגבי ואופיר אקוניס. גם ח"כ איוב קרא רואה עצמו כמועמד. ח"כ דיכטר מועמד לתפקיד יו"ר ועדת חוץ וביטחון. ח"כ בגין הוזכר כמועמד לשר לענייני מודיעין ואסטרטגיה ורגב שואפת לתפקיד שר הרווחה. התיקים שנשארו בידי הליכוד הם התקשורת, פנים, תיירות, אזרחים ותיקים, לפי שעה, נתניהו מתכוון להשאיר בידו את תיק החוץ 

הויכוח על ועדת החוקה חוק ומשפט


נושא נוסף שנתון במחלוקת הוא ועדת החוקה חוק ומשפט. לפני שתיק המשפטים עמד על הפרק, הסכימו בליכוד להעביר לידי הבית היהודי את הוועדה, אך כעת, כשאיילת שקד תקבל את תיק המשפטים, בליכוד דורשים להוציא את הוועדה החשובה מהבית היהודי ולהעבירה לליכוד. בבית היהודי מתנגדים לכך.

השבעת הממשלה צפויה להתקיים ביום שני הבא במשכן הכנסת. בשלב ראשון יושבעו 18 שרים ורק לאחר שהקואליציה תצליח לשנות את החוק המגביל את מספר השרים, יצטרפו השאר. בבית היהודי עומדים על כך שאיילת שקד תמונה לשרת המשפטים כבר ביום שני הקרוב. 

בתוך כך, סוערות הרוחות בבית היהודי בעקבות המחאה של אנשי תקומה על כל שאורי אריאל, מס 2 בבית היהודי ויו"ר תקומה, יקבל תיק "פחות חשוב"- את תיק החקלאות- לעומת תיק המשפטים שיינתן לשקד. מקורביו של בנט הזהירו כי הציונית הדתית לא תסלח לאנשי תקומה אם הם ינסו למנוע את ההסכם בין הבית היהודי לליכוד ולא יתמכו בממשלה חדשה.