"שחיתות פוליטית על חשבון כספי הציבור, שנעשית על ידי ראש ממשלה שמרמה את הציבור", כך הגדיר היום (שבת) יושב ראש יש עתיד יאיר לפיד את כוונת נתניהו להרחיב את הממשלה. 



לפיד,  שהתארח הבוקר באירוע שבתרבות שנערך בתאטרון הבימה בתל אביב בהנחיית בן כספית, המשיך את הקו של תקיפת הקואליציה החדשה שרק קמה. 

בפתח דבריו התייחס לפיד לניסיונות של נתניהו לשנות את החוק כדי להגדיל את מספר השרים בממשלה ואמר: "ההחלטה הראשונה שנתניהו רוצה להעביר עם הקמת הקואליציה זה להרחיב את הממשלה. זו שחיתות פוליטית על חשבון כספי הציבור. והוא עושה זאת תוך כדי שהוא מרמה את הציבור. בהחלטת הממשלה שעולה ביום ראשון נכתב כי אין משמעות תקציבית להגדלת הממשלה".

לפיד הוסיף כי "הייתי שר אוצר. אני יודע מה העלות של זה. זה לא כמה מליונים בודדים כמו שמנסים למכור לציבור, זה מאות מליונים. זה גו'בים למקורבים, זה עוד לשכה, נהג  מזכירה. זה כסף שצריך ללכת לרווחה, חינוך ובריאות ולמה שחשוב לציבור הישראלי, לא בשביל שלראש הממשלה יהיה נוח פוליטית".

 "נתניהו רוצה שהציבור ישלם מכספו בגלל שאין לו מספיק מנדטים להקים ממשלה"

שר האוצר לשעבר הדגיש ואמר כי 'יש עתיד' תוביל מאבק נחוש אל מול הניסיונות של נתניהו לשנות את חוק ה-18 שרים: "נגיע עד בג"צ אם צריך, כי מה שנתניהו מנסה לעשות זה לבזבז את כספי הציבור כדי שיהיה לו נוח פוליטית תוך כדי פגיעה בהליך הדמוקרטי. ממשלת מעבר אינה רשאית לעשות החלטות מהותיות ומדובר כאן על שינוי חוק יסוד. פנינו ליו"עמש של הממשלה והכנסת בדרישה לעצור את זה. יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, חייב לעצור את זה. הוא אחראי לשמור על כבודה של הכנסת, אסור לו לתת יד לגניבה שנתניהו מנסה להוביל".

לפיד הוסיף: "נתניהו רוצה שהציבור ישלם מכספו בגלל שאין לו מספיק מנדטים להקים ממשלה- זו התנהגות שערורייתית".
בהמשך דבריו תקף שר האוצר לשעבר גם את מפלגת המחנה הציוני בראשות ח"כ בוז'י הרצוג ואמר: "קורים פה דברים נוראים בשבועות האחרונים. מוכרים את המדינה ובוז'י וחבריו במפלגה שותקים. הם שותקים כי כולם יודעים שהם היו משלמים לחרדים בדיוק מה שנתניהו שילם ואפילו יותר. הם שותקים כי הם עדיין מחכים לטלפון שיקרא להם להצטרף לחגיגה".
לפיד התייחס בשיחה עם בן כספית גם ליחסים שלו עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ואמר: "דיברתי עם ליברמן אחרי שהחליט לא להצטרף לממשלה. בירכתי אותו על כך שוויתר על תפקיד שר החוץ בגלל העקרונות שלו. ליברמן ואני משתפים פעולה כבר הרבה זמן ונמשיך לעשות זאת יחד באופוזיציה. יש עתיד הולכת להוביל אופוזיציה נחושה".