הכנסת תצביע היום  (רביעי) על האישור הסופי של התיקון לחוק יסוד הממשלה שיאפשר להגדיל ללא הגבלה את מספר השרים וסגני השרים. בעקבות האישור הצפוי נערכים לאפשרות שהממשלה החדשה תושבע כבר מחר.
אתמול לפנות בוקר, בתום דיון שנמשך כל הלילה, אישרה ועדה מיוחדת שהוקמה בכנסת להגיש את הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית. חברי האופוזיציה ניסו להעלות הסתייגויות סרק כדי למשוך זמן ולהתיש את הקואליציה, אולם לפנות בוקר נערכה הצבעה בוועדה ואושרה הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית.
עוד לפני כן, שלשום (ב') אושרה הצעת החוק במליאת הכנסת בקריאה ראשונה על חודו של קול, ברוב של 61 חברי כנסת לעומת 59. היום שוב תערוך הקואליציה גיוס כללי של כל חבריה, משום שהיא זקוקה לרוב של 61 חברי כנסת לאישור ההצעה בקריאה שנייה ושלישית.

בתום ההצבעה היום יתחיל ראש הממשלה בנימין נתניהו במשימה הלא פשוטה של חלוקת תיקים ותפקידים לחברי סיעת הליכוד, שממתינים במתח רב מאז הסתיים המשא ומתן הקואליציוני. מרבית חברי הסיעה נפגשו כבר עם ראש הממשלה והודיעו לו על ציפיותיהם. נתניהו שמע את הדברים והודיע כי יחליט רק לאחר ההצבעה היום.
סגן השר אופיר אקוניס וסגן השר צחי הנגבי הכחישו אתמול כי הוצע להם תפקיד שגריר ישראל באו״ם, המתפנה בקיץ, ואמרו כי הם אינם מעוניינים בו, אלא מבקשים לכהן כשרים בממשלת נתניהו הרביעית.
נתניהו אמור לאייש גם שורה של תפקידים בכנסת, בהם יו״ר ועדת החוץ והביטחון היוקרתית וכן תפקיד שרבים מתחמקים ממנו, יו״ר סיעת הליכוד ויו״ר הקואליציה. בליכוד חוששים לקחת על עצמם את התפקידים האלה משום שהקואליציה שברירית ונשענת על רוב של 61 חברי כנסת בלבד, מה שיצריך להפעיל משמעת קואליציונית נוקשה כדי להימנע מתבוסות במליאת הכנסת ובוועדות.
באופוזיציה הבטיחו חיים קשים לממשלה. ח״כ חיים ילין (יש עתיד) אמר אתמול בתום הדיון הלילי המתיש בוועדה המיוחדת שהכינה את החוק להגדלת מספר השרים כי ״הם לא יעמדו בזה לאורך זמן. הם לא יצליחו לשמור על רמת נוכחות כזאת במשכן הכנסת לאורך תקופה. זה פשוט יגמור אותם״.
אמש העריכו בליכוד כי ראש הממשלה עשוי להציג את הממשלה החדשה בפני הכנסת ביום שני, אולם לא פסלו לחלוטין את האפשרות שבסופו של דבר תוצג הממשלה כבר מחר, ביום חמישי. במשכן הכנסת נערכים לשתי האפשרויות.