הממשלה החדשה הושבעה אבל שקט אין. אפילו לא לרגע. פצעי המשא ומתן הקואליציוני הקשה עדיין מדממים. העלבונות טריים, בעיקר של אלה שחשבו שהם ראויים ליותר ממה שקיבלו. עיקר הזעם נמצא בתוך מפלגתו של נתניהו, בליכוד, ושם אחד נותר בכותרת כשיחת היום - גלעד ארדן.
בין נתניהו לחבר הכנסת שהיה נאמן לו 15 שנים, שבמהלך הקמפיין האחרון התייצב להגנתו בכל מקום אפשרי, יש עכשיו נתק. נתניהו נשמע אומר למקורביו שהוא מאוכזב אישית מארדן, ושההצעה שקיבל - התיק לביטחון הפנים וחבר בקבינט - בהחלט הולמת את גילו הצעיר (45).
נתניהו חושש שסיעתו תהיה מפולגת ותמרר את חייו בכנסת. במצב הקיים, בקואליציה של 61 ח״כים בלבד, כל אחד יכול לעשות צרות. בקרבת ראש הממשלה אמרו כי בליכוד היו ״גרגרנים״. ״אחרי המשא ומתן הקשה שניהל עם השותפים הקואליציוניים, הם הקשו עליו במקום לשתף פעולה״, אמרו בליכוד.

מקורביו של ארדן טוענים כי מדובר בשבר של ממש ביחסים עם נתניהו וכי ראש הממשלה תכנן מראש את המהלך כדי להראות לארדן את הדרך החוצה. ״כשארדן הגן על נתניהו ועל משפחתו בכל הזדמנות, גילו הצעיר לא שיחק תפקיד״, אומרים מקורבי ארדן, ״אז פתאום הוא מעלה את העניין הזה שהוא צעיר?״
גורמים בליכוד אמרו אמש: ״המקרה של ארדן מצער ומראה כי מי שיושב מימינו ומשמאלו של נתניהו הם אנשים שסוחטים אותו. אלה האנשים שלוחשים על אוזנו, ומי שמתגייס לכל משימה, כמוארדן, ובוחרי הליכוד רואים בו האיש האהוב, דווקא נשאר בחוץ. זה מראה על אינטרסים זרים שמעורבים. כנראה שבסביבת ראש הממשלה פועלים אנשים שלא רוצים את ארדן בסביבה״.
"אמשיך לשרת נאמנה"
ארדן חש פגוע גם בגלל מעמדו הרם בליכוד, וגם בגלל יחסו של נתניהו כלפיו בעיקר ביום חמישי האחרון, אז חולקו התיקים האחרונים. ארדן שהה כל היום בביתו, אבל נתניהו ואנשיו לא פנו אליו. רק בשעה מאוחרת, סמוך להכרזה על הממשלה בכנסת, התקשר נתניהו והציע לו את ביטחון הפנים והמשרד לעניינים אסטרגיים. ארדן סרב והבהיר כי ילך עם זה עד הסוף. אמר ועשה.
לאחר כחצי שנה של מתח, שבה לא היה ברור כלל אם ארדן יתמוך בממשלה החדשה, כתב ארדן בפייסבוק: ״הגיעה העת להמשיך ולעבוד. אני מברך את חברי השרים בברכת הצלחה למען כולנו. באופן אישי, מדובר ביום מורכב מאוד עבורי ועבור חברי הטובים המלווים אותי לכל אורך דרכי הפוליטית. החלטתי לא להצטרף לממשלה במתווה שהוצע לי. הסיבה: מהות. מגיל צעיר חלמתי לשרת את הציבור ולפעול למען שיפור וקידום מדינת ישראל. קיוויתי להמשיך ולשרת אתכם גם בממשלה הזו, אולם לצערי, ההצעה שהציע לי רה״מ לא העניקה לי את הכלים הדרושים כדי להוביל את השינוי האמיתי לו אנו זקוקים במשרד לביטחון פנים ובמשטרה ולהצליח במשימתי הציבורית. אני מודה לכם על האמון הרב שנתתם בי. מבטיח שאמשיך לשרת אתכם נאמנה כחבר כנסת מן השורה הראשונה. אני יודע את העבודה״.
ארדן יופיע היום בפעם האחרונה במשרד הפנים, כשר הפנים, לטקס שבו יעביר את התיק אל מחליפו, סילבן שלום.
ח״כ איוב קרא, סגן שר בממשלת נתניהו, אמר כי הוא מאמין שארדן יצטרף לבסוף לממשלה. ״אני חושב שגלעד חברי הטוב לא יישאר בחוץ ויימצא פתרון. עדיין יש לראש הממשלה מה להציע לו. שוחחתי עם ארדן ועם נתניהו והבנתי שאין יריבות אישית״. באירוע שבתרבות בבאר שבע אמר קרא: ״ארדן לא יתמודד בליכוד מול נתניהו כל עוד הוא ראש הממשלה המכהן ויו״ר הליכוד״.