חשד לפיגוע דריסה בירושלים. שני שוטרים נפצעו באורח קל בשכונת אבו טור בהר הזיתים בבירה. צוותים של מד"א העניקו להן טיפול רפואי ופינו אותן לבתי החולים שערי צדק והדסה הר הצופים.



הנהג הדורס שנורה על ידי שוטר מג"ב ונהרג, הוא עמראן עומר אבו דהים, בן 41, תושב ג'בל מוכבר. הוא בן דודו של עלא אבו דהים, נהג ההסעות שביצע את הפיגוע ב״מרכז הרב״ בירושלים במרץ 2008, במהלכו נרצחו שמונה תלמידי ישיבה. המשפחה מוכרת כ״מקורבת לחמאס״.

תמונות מזירת הפיגוע


נסיבות האירוע נמצאות בבדיקה של מחוז ירושלים ומסתמן כי הרקע לדריסה הינו לאומני.



עם זאת, בסכונות הידיעות הפלסטינית "מען", מדווחת כי עדי ראייה סיפרו כי הנהג, תושב מזרח ירושלים, לא התכוון לדרוס ישראלים, אלא ניסה לשנות את כיוון הנסיעה שלו לכיוון הנגדי, ונורה על ידי שוטר מג"ב.



חנן מאיר, פאראמדיק מד"א שהגיע למקום, סיפר: "על המדרכה שכבה צעירה כבת 20 שנפצעה באורח קל עד בינוני בגפיים. הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותה לבית החולים שערי צדק. בסמוך אליה שכב צעיר כבן 20 כשהוא במצב קל עם חבלות בגפיים שפונה לבית החולים הדסה הר הצופים באמבולנס של מד"א. בכיסא הנהג של הרכב הפוגע ישב גבר כבן 30 מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה ובתוך זמן קצר נקבע מותו בשטח".


צילום: איחוד הצלה



בחודש שעבר ארע פיגוע דריסה בציר הכהנים ירושלים. רכב מסוג סקודה פגע בארבעה שוטרים. נהג הרכב ניסה להמלט מזירת האירוע תוך שהוא נוטש את רכבו.כוחות הביטחון פתחו במצוד אחר המפגע הנמלט.