ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש היום (רביעי) עם חה"כ גלעד ארדן ודן עמו בהצטרפותו לממשלה. נתניהו הציע לארדן את תפקיד השר לביטחון פנים עם תוספת תקציב משמעותית למשרד, את המשרד לעניינים אסטרטגיים, מושב בקבינט המדיני-ביטחוני ואת תואר המשנה לראש הממשלה. 



עם זאת, השניים טרם הגיעו לסיכום ומקורבי ארדן אומרים כי עדיין יש פערים. 



ארדן, שנבחר ראשון בפריימריז של הליכוד, לא מונה לשר בהקמת הממשלה, לאחר שסרב להצעת ראש הממשלה לתת לו את המשרד לביטחון פנים, בעוד ארדן דרש גם את משרד הפנים. יום לאחר הצגת הממשלה, פרסם ארדן את הסיבה לאי הצטרפותו לממשלה: "החלטתי לא להצטרף לממשלה במתווה שהוצע לי. הסיבה: מהות".

"קיוויתי להמשיך ולשרת אתכם גם בממשלה הזו", כתב שר הפנים והתקשורת לשעבר, "אולם, לצערי, ההצעה שהציע לי רה״מ לא העניקה לי את הכלים הדרושים כדי להוביל את השינוי האמיתי לו אנו זקוקים במשרד לביטחון פנים ובמשטרה ולהצליח במשימתי הציבורית. בנסיבות אלה לא יכולתי לקחת על עצמי תפקיד זה".

אתמול נודע כי מספר חברי ליכוד פנו לראש הממשלה ולארדן וקראו להם ליישב את המחלוקת ולאפשר את מינויו של ארדן לשר בממשלה.



מהליכוד נמסר: "ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פנה אל ח״כ ארדן ומנהל עמו שיחות במטרה לצרפו לממשלה מהר ככל האפשר. השניים טרם הגיעו לסיכום בעניין זה. ראש הממשלה רואה בגלעד ארדן שותף בכיר ושר מוביל שחייב להיות בממשלה בשל יכולותיו, הישגיו ומנהיגותו. ראש הממשלה ימשיך לפעול על מנת להגיע להבנה עם ארדן על הצטרפותו לממשלה״.