לאחר ההתפטרות אמש של הממונה על ההגבלים העסקיים פרופ' דיוויד גילה, על רקע הסכם הגז המתגבש,  התייחס היום (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו לנושא ואמר כי "אנחנו לא נחזור על הטעות שעשו מדינות שחיפשו פתרון אידיאלי עבור הגז שלהם ולפעמים עבור הנפט, וכתוצאה מזה גם הגז וגם הנפט נשארו במעמקי הים או מתחת לקרקע".



נתניהו הוסיף בפתחה של ישיבת הממשלה שנערכה הבוקר כי לאותן מדינות "היה פתרון אידיאלי שלא היה ריאלי. במצב הזה הם יכלו לשבח את עצמם על כך שהם רוצים את המערכת התחרותית ביותר שלעולם לא התממשה. שנים רבות עברו על מדינות רבות והם לא ראו אפילו קומץ ואפילו שמץ של אנרגיה מהמקורות הללו".



ראש הממשלה הדגיש כי בכוונתו להביא את הגז לאזרחי ישראל:  "אנחנו נפעל על סמך השיקול הנבון שמאזן תחרות וכדאיות ומוציא את הגז ממעמקי הים. יש כאן מתווה שבא כתוצאה מעבודה מאומצת של מומחים שונים בתחום הזה. לא כולם הסכימו, לצערי הממונה על ההגבלים לא הסכים, אבל אנחנו הולכים קדימה. אני לא אתן לשום שיקול, שום לחץ, שום מהלך פופוליסטי למנוע את הזרמת הגז למדינת ישראל. אנחנו נוציא את הגז הזה ממעמקי הים, נביא אותו לאזרחי ישראל ונטיב עם החברה כולה". 




"המתווה החדש לא יביא לתחרות". גילה. צילום: פלאש 90 


מוקדם יותר היום התייחס דיוויד גילה, במהלך הוועידה הלאומית לאנרגיה, להחלטתו להתפטר ואמר: "אני לא חושב שאני הבן אדם האהוד ביותר באולם הזה, אבל בכל זאת רציתי לחדד כמה נקודות. הודעתי שאני עוזב, כי אני משוכנע שמשרדי הממשלה יעשו ככל שביכולתם כדי להעביר את המתווה הזה גם במחיר של פגיעה בעצמאות של הרשות להגבלים עסקיים, שהיא חשובה ביותר מבחינה ציבורית".

גילה אף התייחס למתווה הגז החדש שמתגבש ואמר כי "המתווה החדש, לצערי, לא יביא לתחרות. הבעיה העיקרית היא שנובל תמשיך להחזיק 25% מ'תמר' והיא תהיה שותפה למשא ומתן המסחרי עם הלקוחות ולקביעת המחיר. בגלל שיש לה 40% מלווייתן אז 'תמר' לא יתחרה בלוויתן וליהפך. לכל אורך הדרך המונופול אמר לנו: 'אם תדרשו תחרות לא נפיק את הגז. אז תבחרו או גז או תחרות'. אנחנו אמרנו שאנחנו רוצים גם גז וגם תחרות".