נשיא ארה"ב ברק אובמה העניק ראיון לתוכנית "עובדה" עם אילנה דיין בערוץ 2, והביע דאגה מהצהרות נתניהו לפני הבחירות כי בתקופת כהונתו לא תוקם מדינה פלסטינית: "אני חושב שכשהוא דיבר ממש לפני הבחירות הוא היה די חד משמעי כשאמר שזה לא יקרה כל עוד הוא ראש ממשלה. אני חושב שההצהרות שלו לאחר מכן רמזו שיש אפשרות למדינה פלסטינית אבל יש כל כך הרבה סייגים ותנאים - שלא מציאותי לחשוב שניתן יהיה לקיים את התנאים האלה מתישהו בעתיד הקרוב".

"הסכנה היא שישראל ככלל מאבדת אמינות", אמר אובמה, "הקהילה הבינלאומית לא מאמינה במחויבות ישראל לתהליך המדיני, וההצהרה של ראש הממשלה חיזקה את ההשערה שאין שם מחויבות. זה נראה כמו ניסיון לחזור לסטטוס קוו הקודם, שמדבר על שלום תמיד "מחר" ו"אחר כך"".
 
אובמה הביע דעתו על נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס האמריקני: "אני חושב שנכון לומר שאם הייתי מגיע לכנסת, אם הייתי מנהל משא ומתן עם הרצוג, זה היה יוצר תחושה של שבירת הכללים".

אובמה הוסיף על יחסיו האישיים עם נתניהו: "כשאני נמצא עם ביבי, יש לנו שיחות מעניינות, אני נהנה מהדו-קרב מולו. הסוגיות האלה נתפסות במונחים אישיים כי זה קל יותר. אין ספק שנתניהו ואני מגיעים ממסורות פוליטיות שונות ושיש לנו אוריינטציה שונה אבל חלק ממה שחשוב כל כך ביחסי ארה"ב-ישראל הוא שהם עמוקים יותר מכל מנהיג בודד או ממשלה מסוימת. זה לא ישתנה".

"כשאמרתי שאנחנו נעריך מחדש את מדינות החוץ", הסביר הנשיא, "התכוונתי לאיך ניגש להגנה על ישראל בכל מה שקשור למדינה פלסטינית. הדבר החשוב ביותר שאנחנו מספקים - ביטחון ומודיעין צבאי לא ייעלם, כי זה חלק מהמחויבות שלי וזה לא ישתנה, אבל ההשפעה המעשית... אומר את זה בצורה מפורשת - אם יהיו החלטות נוספות שיוצעו באו"ם, עד עכשיו הדפנו מאמצים אירופיים למשל או אחרים, כי אמרנו שהדרך היחידה לפתור את זה היא באמצעות שני הצדדים. אם בפועל אין סיכוי לתהליך שלום ממשי, אם איש לא מאמין בו - אז קשה יותר להתווכח עם מי שמוטרד מהבנייה בהתנחלויות. קשה יותר לומר להם תתאזרו בסבלנות, חכו כי יש פה תהליך כי הם רק צריכים להצביע על ההצהרות (של נתניהו מ.א.) ולהגיד - אין שום תהליך".
 
"השאלה היא איך נתקדם ממה שנראה כעת כמצב חסר תקווה בחזרה למצב שיש בו תקווה", הציע אובמה, "יידרשו לכך מעשים וזו תהיה עבודה קשה כי אני חושב שכרגע אין הרבה אמון בתהליך וארה"ב מושקעת בכך מאד לא רק משום שביטחון ישראל חשוב לנו אלא משום שחשוב לנו שהאזור כולו יתמקד בנושאים כמו דאעש שמסוכנים לכולם".

"איני רואה סיכוי סביר להסכם מסגרת, אני לא רואה סיכוי שנצליח לצאת מקמפ דייויד ונחזיק ידיים...", חייך אובמה, "השאלה היא אייך אנחנו יוצרים אבני בניין של אמון, נניח שאני איש עסקים פלסטיני בגדה המערבית, ואני מאמין בשלום ואני לא קונה את הרטוריקה של חמאס ואני יודע שיש אנשים טובים בישראל ואני מכיר בזכות הקיום של ישראל וכל יום אני עובר במחסומים של שעות או שאני לא יכול לצאת לחילופי סטודנטים כי אין לי מדינה... השאלה היא מה אנחנו מציעים להם? איך למצוא דרך שהיא יותר מאשר "עוד מאותו הדבר"".
 
"אני לא מומחה לפוליטיקה ישראלית, אבל אני לומד אותה ואני חושב שמה שנכון בישראל נכון בארה"ב ובכל מקום אחר, שאנחנו תמיד מנסים לאזן בין פוליטיקה של תקווה לפוליטיקה של פחד. בהתחשב בכל הטלטלה והכאוס בעולם הערבי, תקוות האביב הערבי שהפכו לאסונות במקומות כמו סוריה, גילויים אנטישמיים, ירי הרקטות מעזה ההתחמשות של חיזבאללה כל הדברים האלה גורמים לישראלים להיות מודאגים. אני חושב שנתניהו מלכתחילה שם את הביטחון בראש, רואה תמיד את האפשרויות הרעות ביותר ואני חושב שהפוליטיקה הזו והפחדים האלה מעוררים תגובה".
 
"אבל הטענה שלי היא שמה שנדמה נבון וזהיר בטווח הקצר עשוי להתגלות כלא נבון בטווח הארוך ושלא רק הפחד המיידי מטרור צריך להפחיד את ישראל, אלא האפשרות שאם לא יימצא פתרון לטווח הארוך, עם הזמן ישראל תידרש להכריע בדבר מדינת ישראל ואופייה".

"אני רוצה להבהיר כי מעולם לא הצעתי שישראל תוותר על בטחונה למען שלום ומעולם לא רמזתי שישראל אינה צריכה לעמוד על כך שבכל הסדר של פתרון שתי מדינות תובא בחשבון הסכנה שמה שנראה כיום כשלטון שוחר שלום ברשות הפלסטינית עלול להפוך לעוין".
בעניין הסכם הגרעין המתגבש עם איראן, אמר נשיא ארה"ב כי "ידוע לנו שזמן הפריצה לאיראן, הוא עניין של חודשים במקום שנים, לכן ארגנתי קואליציה בינלאומית כולל מדינות כמו רוסיה וסין שנוטות שלא לגלות כלפי משטר של סנקציות והטלנו סנקציות מהסוג היעיל ביותר על איראן במהלך חמש השנים האחרונות, שגרמו להם לאבד עשור של צמיחה במדינה. גם באותם ימים אנשים היו ספקניים. מה שהציג נתניהו באו"ם עם הציור שלו של פצצה - כל המצבורים האלה אינם". 

"הדרך הטובה ביותר למנוע מאיראן נשק היא הסכם נוקשה. פתרון צבאי יאט באופן זמני את תוכנית הגרעין אבל זה לא יחסל אותה", סיכם אובמה.