יו"ר הבית היהודי, שר החינוך ושר התפוצות נפתלי בנט, אמר בכנס הרצליה: בשבוע האחרון עברנו ימים משמעותיים. האמירה שלנו היום היא ברורה. מי שיחרים אותנו, יוחרם. אירוע אורנג' הוא דוגמא מצויינת. מה שקרה בימים האחרונים הוא קו פרשת מים. זו הפעם הראשונה שישראל ותומכיה משיבים אש בעקבות פעולה חזקה וקולנית של מליוני חברים של ישראל ברחבי העולם, יהודים ושאינם יהודים, ראינו היפוך מוחלט של מדיניות באורנג'".



"רבים מחברינו בעולם נזעקו על העוולה ופנו לאורנג' לנתק אותם מהשירות והלחץ פעל. אורנג' חזרה בה והתנצלה. עד היום היה קל להכות בישראל כי לא שילמת על זה מחיר. המצב הזה נגמר. יידע כל גוף או חברה ששוקל להפעיל חרם מדינת ישראל עברה ממגננה למתקפה. נכה את תוקפינו. מי שיחרים יוחרם. מי שיתקוף יותקף. עשרות מליוני אוהדי ישראל בעולם הם בעלי כוח קניה וחרם לא מבוטל. כמו שהפעם עמדו לצדנו כך יהיה ביתר שאת בפעם הבאה".


"להכיר בריבונות ישראלית על רמת הגולן"

כמו כן, הכריז שר החינוך על "תכנית רמת הגולן תחילה". בנט קבע כי יש לצאת בתכנית של איכלוס הגולן במאה אלף יהודים בתוך חמש שנים, והפנה קריאה לקהילה הבינלאומית להכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן.
"לאחר 48 שנים, הגיעה העת לעשות צדק ולבלום את כוחות האסלאם הקיצוני המטורף המתדפקים על גבולנו הצפונית. אני אומר לעולם: 'תבחרו ישראל או דאעש', מדינה שבוחרת את ראשיה או ארגון שעורף ראשים. בגולן אין איש שטוען להפרת זכויות אדם לפחות בצד שלנו. ההפרה היחידה היא מעבר לגבול. הגולן נמצא בקונצנזוס כמעט מלא במדינת ישראל"

בנט הפנה קריאה לעולם: "השמיעו את קולכם אתם יכולים להראות שאינכם צבועים, אני קורא גם ליו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ולידידי ח"כ יאיר לפיד, בואו נתאחד כולנו סביב רמת הגולן. נפעיל יחד מערכה בינלאומית שתיתן לישראל לגיטימציה להגדיר סוף סוף את גבולה הצפוני. להמשיך להתווכח על יהודה ושומרון, אך בואו לא נתווכח על הגולן ועל דעאש".