חבר הכנסת לשעבר דוד רותם הלך לעולמו היום (שני) בביתו שבאפרת, כשהוא בן 66. רותם היה חבר כנסת מטעם סיעת ישראל ביתנו מאז שנת 2007 ועד 2015, אז הודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים.



הלוויותו של חבר הכנסת לשעבר תצא מחר בשעה 17:00 מבית הכנסת המרכזי בשכונת הגפן באפרת, לבית העלמין האזורי בכפר עציון.

ח"כ אביגדור ליברמן, שעבד לצדו של רותם אמר כי "דודו רותם היה לא רק חבר לדרך אלא חבר אישי. איש ארץ ישראל שידע ללחום למען הארץ ולמען דעותיו. איש שלא פחד מלעמוד על שלו ולא נרתע ממאבקים שהיה צריך לנהל על מנת לקדם את הדברים שהאמין בהם".

"כיו״ר ועדת חוק, חוקה ומשפט של הכנסת הוא תרם רבות למדינת ישראל, לכנסת ול״ישראל ביתנו״. מותו הוא אבדה גדולה וצער גדול לכל חבריו. אני משתתף בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך", אמר ליברמן.

ציפי לבני הביעה את תנחומיה על פטירתו של רותם ואמרה: ״רותם היה יו"ר ועדת חוקה כשכיהנתי כשרת משפטים. יו״ר אקטיבי, מחויב, שנלחם כדי לקדם את השקפת עולמו. גם בעת שקידמנו דברים משותפים וגם בעת מחלוקת, הוא תמיד היה ישר, הגון וכן. יהי זכרו ברוך".

רותם נולד ב-1949 וגדל בירושלים. אביו, שלום שכנא רותם-רוטנברג, נמנע עם מייסדי מפלגת פועלי אגודת ישראל והיה סמנכ"ל משרד הפנים ויו"ר חברה קדישא בירושלים. רותם למד בבית הספר ובישיבה התיכונית חורב בירושלים.

כיוון שחלה בשיתוק ילדים (פוליו) לא גויס לצה"ל, אך בתום לימודי המשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים התנדב למערך המילואים של הפרקליטות הצבאית, בו שירת כתובע צבאי. רותם היה בעל משרד עורכי דין בירושלים ושימש כיועץ המשפטי של מועצת יש"ע ושל מספר מועצות אזוריות ולימד משפט חוקתי באוניברסיטת בר-אילן.

רותם נכנס לראשונה לכנסת ה-17 ב-16 בינואר 2007 עם פטירתו של יורי שטרן. זמן קצר אחר כך מונה לסגן יו"ר הכנסת. ב-5 בנובמבר 2007 הגיש הצעת חוק לפיה התנאי לקבלת אזרחות ישראלית יהיה הצהרת אמונים למדינת ישראל וכן התחייבות לשרת שירות צבאי או לאומי. בבחירות לכנסת ה-18 הוצב במקום השמיני ברשימת ישראל ביתנו לכנסת ונבחר שוב. במרץ 2014 אושר בכנסת בקריאה שניה ושלישית חוק יסוד "חוק המשילות" שאותו יזם רותם.
ב-6 בינואר 2015 הודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים, ומאז שימש כחבר הנהלת מרכז רפואי שערי צדק וחבר הנהלת בית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים. רותם השאיר אחריו אישה וחמישה ילדים.