ח"כ ינון מגל (הבית היהודי) הגיב הבוקר (שני) למחאת האמנים נגד שרת התרבות מירי רגב. מגל דיבר בכנס מועצת יש"ע להסברה ותקשורת ואמר: "אם אתה בצד הלא נכון של המפה הפוליטית, אתה כבול. אם אתה מדבר על להחזיר שטחים ובעל תפיסות שמאליות זה לא אג'נדה, את זה מותר להגיד. אם אתה חושב אחרת אסור לך להגיד את דעותייך. אפילו בפוליטיקה כשיש קולות שאומרים דברים שונים אז אנשים יוצאים מהכלים. בני האליטות האלה חושבים שהם ישלטו בשיח".



"בכל המקומות שהם לא דמוקרטיים כמו פרס ישראל, ועדות תרבות ותאטרון יש 'מילייה' מצומצם ומסויים שצריך לשנות אותו".



מגל התייחס גם להשתלבות המאסיבית של בני הציונות הדתית בצה"ל וטען: "זה נחמד שיהיה רמטכ"ל בוגר מכינת בני דוד אבל אנחנו רואים היום איך אמנים ושחקנים משפיעים על סדר היום לפעמים יותר מהרמטכ"ל. לפעמים כתב בגלי צה"ל משפיע הרבה יותר. מ"פ ומג"דים ואפילו מח"טים זה לא מספיק, אסור שכל הכח של ציבור מסוים ילך רק לצבא, יש פה מאבק תרבותי בתוך העם שנקרע בין אליטות".



מגל הוסיף: "זו מלחמה של מעטים מול רבים, הציבור הלאומי צריך להתעשת ולהתעורר, חייבים להתעסק בתקשורת, בתרבות, באומנות. אמנם תחומי העיסוק האלה דורשים גם עיסוק בדברים לא נעימים, אבל חייבים לצלול פנימה ולהעביר את תפיסת העולם. חייבים ללמוד לשחק את המשחק ולשנות באקדמיה, במערכת המשפט, ובתקשורת. אם מאמינים בצדקת הדרך ובתפיסת העולם חייבים ללכת על מהלך כזה".



בתוך כך, גם ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, הגיב לנאום הבהמות של עודד קוטלר: "מתנשאי השמאל אינם פחות גזענים מחשוכי הימין הקיצוני. דבריו המתוכננים של עודד קוטלר (יש בין המגנים שקראו לזה מילים, כאילו יצאו ללא שליטה ותכנון של הדובר....) מעוררים בי בחילה עמוקה.



"תארי לך גברת רגב את עולמך שוקט ללא ספר, ללא מוזיקה, ללא פואמה, עולם שאין מפריע בו אין מפריע ללאום לחגוג 30 מנדטים שאחריהם צועד עדר של בהמות מלחכות קש וגבב".



"כמה רהב והתנשאות יכולים לצאת מאדם במשפט ארוך אחד? כנראה ללא סוף".