שבועיים לפני תום כהונתו של מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, והשר לביטחון פנים גלעד ארדן עדיין לא קיבל את ההחלטה, לדבריו, על זהותו של המחליף. 



במהלך סיור משותף עם דנינו שקיים היום (שישי) בירושלים לכבוד חודש הרמאדן, אמר ארדן: "אני נכנסתי לתפקידי לפני שלושה  שבועות, ואני צריך ללמוד את החומר וגם לקיים תהליך מושכל ועמוק של בחירת מפכ"ל, שהוא אחד התפקידים החשובים ביותר לתושבי ישראל". ארדן הדגיש כי "אני לא עובד על לוחות זמנים, ואם יהיה צורך ימצאו בינתיים פתרונות".  

ארדן סירב כמובן למסור פרטים על רשימת המועמדים, אך הבהיר כי "נפגשתי כבר עם כל הניצבים, אעשה את החושבים שלי וכאשר אחליט מיהו המועמד המתאים ביותר אני אחליט". 

כשנשאל האם המפכ"ל הבא יבוא מתוך שורות המשטרה אמר השר לביטחון פנים: "אני נותן עדיפות למציאת מועמד מתאים מתוך הארגון, כי זה עדיף ממישהו שיצטרך להשקיע מספר חודשים כדי ללמוד, אבל זה הכל כפוף למבחן ההתאמה ושהוא יהיה המועמד הראוי ביותר. עדיין לא גיבשתי את החלטתי בנושא".  

המפכ"ל דנינו אמר במהלך הסיור כי לפי הערכה, כשבעים אלף מוסלמים הגיעו היום להר הבית והוסיף: "אנחנו מעריכים שהמספר יגדל בערך לכמעט מאה אלף. אלה המספרים שאנחנו לא ראינו בשנה שעברה כמו שהסביר השר, בעיקר בגלל הסיטואציה שהיינו בה במסגרת צוק איתן באותה תקופה". 
 
דנינו הוסיף: "אני מקווה שיום השישי הזה יצביע על מגמה של שקט, רוגע וחופש פולחן לכל המתפללים בכל האזורים במקומות הקדושים. אני אומר את זה בעיקר לאור החודשים הרבים, האחרונים שפה היה שקט יחסי בירושלים בהר הבית".

כמו כן, התייחס דנינו לאירוע ההצתה של הכנסייה בצפון ואמר: "החקירה הזאת נמצאת בסדר עדיפות מאוד גבוה". על מותו של הכתב אורי כהן אהרונוב, כתב המשטרה של ערוץ 1 אמר: "הכרתי אותו הרבה מאוד שנים, אני זוכר תיקים ופרשות שהוא ליווה ממש באופן אישי. אורי הוא מסוג הכתבים של פעם, מהמקצוענים עם אינטגריטי. כתב ועיתונאי בכל רמ"ח איבריו שידע לכבד את המקצוע, ידע גם לכבד את האנשים. ולפני הכול הוא היה אדם, אדם שידע לתת יחס אנושי וחם".
 
דנינו הוסיף: "אני מביע צער עמוק בשם כל שוטרי משטרת ישראל. אנחנו מרכינים ראש על מותו בטרם עת. ואנחנו כולנו נהיה שם לרשות המשפחה. יהי זכרו ברוך".