"הדוח על המשך התמיכה האיראנית בטרור מוכיח, שאסור להסתמך על הבטחות איראניות גם בתחום הגרעין", כך אמר שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, בתגובה לפרסום דו"ח הטרור השנתי של מחלקת המדינה האמריקאית.



לדבריו, הדוח מהווה מכת מוות לאשלייה האמריקאית לפני כשנה וחצי, שההקלות בסנקציות שניתנו במסגרת הסכם הביניים, יביאו להתמתנות באיראן. "לכן הוא צריך להוות תמרור אזהרה גם בנוגע לאשליות בדבר התמתנות איראן בעקבות הסכם הקבע". 



על פי הדוח, איראן המשיכה בשנת 2014, תוך כדי שיחות הגרעין עם מעצמות המערב לממן את שליחותיה במזרח התיכון, חמאס וחיזבאללה. מלבד זאת, טהרן אף הרחיבה את פעילותה בתחום לבמצעים סספורים באפריקה, אסיה ודורם אמריקה. 



"היסטורית, איראן סיפקה נשק, אימונים ומימון לחמאס לארגונים טרור פלסטיניים אחרים, בהם הג'יהאד האיסלאמי והחזית העממית לשחרור פלסטין - המפקדה הכללית, ארגונים שאחראים להרג אזרחים מפיגועים שיצאו מרצועת עזה ומיהודה ושומרון", נכתב בדוח. 



עם זאת, על פי הדוח, מירב מאמציה של איראן מופנים על שימור חזית ההתנגדות בסוריה ובעיראק, על ידי תמיכתה בממשלה בעיראק ובמיליציות השיעיות. "בנוסף, כוחות של משמרות המהפכה של איראן נמצאים בשטח בתי המדינות", נכתב. 



הדוח מזכיר את תפיסת האניה קלוס C, שנשאה טילים, מרגמות ותחמושת רבה ונתפסה על ידי חיל הים במרץ 2014 ליד חופי סודן.