האם ישראל וטורקיה בדרך להסכם פיוס? מנכ"ל משרד החוץ, דורי גולד, יצא בחשאי לרומא, ופגש שם את מקבילו הטורקי, פרידון סינירלולו, ככל הנראה בניסיון לסיים את המשבר בין המדינות.



גולד, מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשלח למשימה בסודיות מוחלטת, מבלי שהיועץ לביטחון לאומי יוסי כהן, שעוסק רבות בנושא, עודכן על כך. 



בכירים אמרו ל"מעריב-אונליין" כי זו הוכחת כוחו של גולד: "למרות שיש במשרד סגנית שר ורבים שעוסקים בתיק החוץ, נתניהו העדיף להשתמש בגולד".



ממשרד החוץ מסרו כי אינם מתייחסים לפגישותיו של מנכ"ל המשרד.



במהלך ביקורו של אובמה ב-2013, כאשר היחסים בין המדינות החלו להתחמם, שוחחו נתניהו ונשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, ואף גיבשו מתווה לעסקת פיצויים שישולמו למשפחות אלה שנפגעו או שנהרגו במשט המרמרה.



לפי הסיכומים שהושגו אז, נקבע כי הפיצויים לא ישולמו ישירות למשפחות ההרוגים והפצועים, אלא יופקדו בקרן הומניטארית שממנה יועבר הכסף למשפחות על פי קריטריונים מוגדרים.



בפברואר 2014 גובשה טיוטת הסכם בין המדינות. מלבד סכום הפיצויים, הושגו הסכמות בנושא העברת חוק בפרלמנט הטורקי, שיביא לביטול התביעות נגד חיילי וקציני צה"ל' שהשתתפו בהשתלטות על המשט. כמו כן, גובש מתווה להחזרת היחסים בין המדינות למצבם הקודם בתחומים שונים, אולם ההסכם לא נחתם בסופו של דבר והיחסים בין המדינות נותרו מתוחים.