ועדת האתיקה של הכנסת, בראשותו של ח"כ יצחק וקנין (ש"ס), התכנסה היום (שלישי) לדיון ראשון. על שולחנה של הוועדה מונחות מספר תלונות נגד ח"כ אורן חזן, בעקבות התחקירים שהתפרסמו אודותיו, וכן פנייה של ועדת הכנסת מהיום לשלול את זכויותיו הפרלמנטריות של ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) אם יעלה על ספינת המשט לעזה.

לדיון הראשון הגיע יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שאמר: "כולנו היינו רוצים שהוועדה הזו תהיה ממש מחוסרת עבודה".  עם זאת הוא הוסיף כי "נחיצותה של הוועדה מתבררת בימים אלה לצערי יותר ויותר, וזה המקום לקרוא לכל חברי הכנסת להסתייע בה ככל שנחוץ. אנחנו בד"כ שואפים שוועדות הכנסת תפעלנה כמה שיותר, אבל אני מאמין שיש תמימות דעים בחדר הזה שכולנו היינו רוצים שהוועדה הזו תהיה ממש מחוסרת עבודה".


  הוועדה תכריע גם בעניינו. אורן חזן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90 


אדלשטיין בירך את חברי הוועדה ואמר: "אתם מהווים מהיום את קו פרשת המים בין ההידרדרות הערכית והמוסרית שאנחנו והציבור כולו חשים כיום – לבין השאיפה של כולנו: לשמור על כבודו של בית המחוקקים ולהיות ראויים לשרת בו כשלוחי העם. זיכרו! לא כל מה שלא פלילי הוא בסדר. ולכן, בתפר הזה יהיה עליכם לפעול מתוך אמינות, הגינות וצדק".
 

יו"ר הועדה, ח"כ יצחק וקנין, סיפר לנוכחים כי עמד בראש ועדת האתיקה בעת שדנה בעבר בפרשת השתתפותה של ח"כ חנין זועבי במשט המרמרה. הועדה החליטה בזמנו להרחיק את ח"כ זועבי מהמליאה ומהוועדות עד לתום מושב הקיץ, בעקבות השתתפותה במשט לעזה בשנת 2010. 
 
הוועדה קבעה כי בעצם השתתפותה של זועבי במשט היא "פגעה פגיעה חמורה בכבוד הכנסת ובאמון הציבור בכנסת", וכי פעולותיה של חברת הכנסת "חורגת מפעולת מחאה לגיטימית של חבר כנסת כנגד מדיניות הממשלה"‏.
 
בועדה הנוכחית חברים ח"כ יוסף ג'ברין (הרשימה המשותפת), ח"כ עליזה לביא (יש עתיד),ח"כ רחל עזריה (כולנו), ח"כ אייל בן ראובן (המחנה הציוני) וח"כ יואב קיש (ליכוד).