בעקבות הרקטה אמש שיגר היום (רביעי) ח"כ חיים ילין (יש עתיד) מכתב למרי מקגוואן דיוויס, ראש ועדת החקירה של האו"ם לצוק איתן, ודרש לפתוח בחקירה נגד ארגוני טרור בעזה.   

ח"כ ילין התייחס במכתבו לעדות אותה מסר בפני הוועדה ולשאלות שנשאל שנבעו, לדבריו, מבורות: "במהלך עדותי נשאלתי על ידכם שאלות שיכלו לנבוע רק מבורות וחוסר הבנה של המצב. איך רקטה שהתפוצצה ליד ישוב אזרחי יכולה להיות משהו אחר מפשע מלחמה? האם אתם עדין מגדירים את הירי הזה כאל ירי אל עבר מטרות צבאיות? האם אתם עדיין עומדים מאחורי ההשוואה בין מדינה ריבונית לארגון טרור? ". 

ח"כ ילין תקף בחריפות את ארגון האו"ם שלא עושה דבר לטובת פירוז הרצועה והגנה על אזרחי מדינת ישראל: "אתמול בשעה 22:00 (שעון ישראל) אותם ארגונים חמושים ברצועת עזה שלא מצאתם לנכון להגדיר כארגוני טרור בדו"ח לחקר "צוק איתן", השתמשו בנשק חם אל עבר אזרחים חפים מפשע שלא עשו דבר כנגדם. הירי בוצע בסופו של עוד יום אשר במהלכו עברו ממדינת ישראל לרצועת עזה כ-400 משאיות לטובת שיקום הרצועה. הירי בוצע בזמן שהאו"ם ממשיך לא לעשות דבר לטובת פירוז הרצועה, מה שיוביל להגנה על אזרחי מדינת ישראל". 

 בסיום מכתבו קרא ח"כ ילין לחברי הוועדה להתחיל את החקירה למלחמה הבאה עוד היום והזמין אותם לפגוש את תושבי הדרום פנים אל פנים: "אני מאמין בדיאלוג ואני מזמין אתכם לבוא ולהתארח בדרום ישראל לתקופה קצרה. תאשרו אתנו ותפגשו פנים אל פנים אנשים שמחנכים את ילדיהם להגן על חפים מפשע, אנשים שרוצים אופק של תקווה ושלום".