ח"כ עמר בר-לב (המחנה הציוני) התייחס באירוע שבתרבות בהרצליה למצב הביטחוני בדרום, ואמר כי "המחבלים ברצועת עזה חזרו לבנות את המנהרות באותה עוצמה ובאותה אינטנסיביות". בר-לב תקף את ממשלת נתניהו ואמר כי "לממשלה הזאת אין מדיניות. במקום ראש הממשלה הייתי אומר בקול רם: ברגע שמנהרה תגיע 100-200 מטר מהגדר בצד שלהם, צה"ל ייכנס לרצועה וישמיד אותה".



בר-לב הזהיר: "אם מדינת ישראל לא תנקוט יוזמה, זה פשוט יימשך. ה'טפטופים' יתגברו ואולי בחורף הזה, בקיץ הבא נחזור למערכה הרבה יותר קשה. הוא הוסיף והאשים כי "נתניהו ויעלון קברו את ההרתעה הישראלית בחולות של עזה. פעם אחת יורים על דיונה ופעם אחרת על מחסן ריק. זאת הדרך שמבטיחה שנחזור למקום שבו היינו".



לדברי בר-לב, "מדינת ישראל מאפשרת הכנסת סחורות לרצועת עזה, וחלק גדול מהכסף משמש לבניית מנהרות ולחיזוק היכולת הצבאית. אנחנו לא מנצלים את המכה הקשה שנתנו לחמאס בקיץ כדי לשנות את המציאות. יש הזדמנות, קואליציה בינלאומית שאומרת- במקביל לתהליכי פירוז, יהיה תהליך פיתוח. יהיה לחמאס יותר מה להפסיד ופחות יכולת לתקוף. אחרי צוק איתן נוצר מצב בינלאומי שלא היה בעבר- מצרים, סעודיה, ירדן הרשות הפלסטינית, האמריקאים, האירופאים – כולם רוצים להחליש את חמאס ומוכנים לפירוז רצועת עזה תמורת פיתוח". בר-לב הוסיף כי "מדיניות הממשלה היא 'שב ואל תעשה'. אם זה יימשך, העולם יכפה עלינו הסכמים רעים מאוד". 

"מקווה שחיל הים יעצור את המשט אם יגיע לישראל"
 

באשר למצב הדרוזים בגולן הסורי, אמר בר-לב: "מדינת ישראל לא תוכל לעמוד מנגד אם יבוצע טבח בדרוזים סמוך לגדר". לדבריו, "ישראל משדרת ורומזת את זה למי שצריך בצד הסורי". עם זאת, הוא הוסיף: "אם יהיו קרבות בג'בל דרוז, 50-60 ק"מ מהגבול - במקרה כזה אנחנו לא צריכים להתערב". 
על חיזבאללה אמר בר-לב כי מצבו של ארגון הטרור השיעי גרוע בהרבה משהיה בעבר: "אני לא רואה איום על ישראל בטווח הנראה לעין מצד חיזבאללה. הארגון הזה נלחם על חייו, וזה פועל לטובתנו". 

בנוגע למשט מיוון לחופי הרצועה, בר-לב אמר כי מדובר ב"פרובוקציה שאסור להסכים לה. הוא הוסיף: "אני מקווה שהמשט לא יגיע, ואם יגיע - חיל הים יעצור אותו".