היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטין, הודיע הבוקר (ראשון) ליו"ר מרצ, זהבה גלאון, כי הוא דוחה את בקשתה לפסול את מועמדותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא מתווה הגז.



בקשתה של ח"כ גלאון התקבלה על רקע הפרסום כי איל ההון שלדון אדלסון, מקרובו של נתניהו פנה אליו בדרישה לייעל את הרגולציה בתחום הגז בישראל.



במכתב אותו שיגרה עו"ד דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, נכתב כי "לאחר בחינת הדברים עמדתנו היא כי אין מקום לפסילת ראש הממשלה מעיסוק בנושא הגז הטבעי". הנימוקים שניתנו היו: "נתניהו מסר כי הוא מעולם לא שוחח עם אדלסון בענייני מדיניות משק הגז, לא בדרך ישירה ולא בדרך עקיפה. שנית, פנייה שנשלחה למשרד ראש הממשלה בחתימת שלדון אדלסון, נשלחה מגוף הפועל מטעם לשכת המסחר האמריקאית, ואין מדובר בפנייה העוסקת בעסקיו הפרטיים של אדלסון".



עוד כותבת עו"ד זילבר, כי "בכל מקרה, המקרה לטיפול הגז הטבעי הנו מתווה שגובש עי צוות ממשלתי רחב, שכלל נציגים רבים של המשרדים והרשויות הרלוונטיים". כמו כן, היא מציינת כי: "ההחלטות בדבר אופן קידום המתווה ואישורו אינן צפויות להתקבל ע"י ראש הממשלה בלבד". על כן, כותבת בסיכום המכתב זילבר, כי "בהתחשב במכלול הנסיבות המפורטות. עמדתנו היא כי לא מתקיימת הצדקה לפסילת ראש הממשלה בהמשך העיסוק בנושא הגז הטבעי".



בקשתה של גלאון התקבלה בעקבות הפרסום העיתון "הארץ" השבוע, כי נתניהו קיבל פנייה ממקורבו, ובה בקשה לנהל רגולציה על הגז.