הכנסת דחתה היום (רביעי) את הצעת החוק להתרת נישאוים אזרחיים, ברוב של 50 מול 39, הצעות אותן יזמו ח"כ זהבה גלאון וח"כ עליזה לביא. 
ח"כ עליזה לביא אמרה בתגובה: "אחרי כל ההבטחות של חברי הקואליציה הגיע הזמן לעבור למעשים. חבל שדיבורים לחוד ומעשים לחוד. ציפיתי מחברי הליכוד וכולנו שמנופפים בתמיכתם ביוזמות ליברליות ובמתן חופש בחירה לזוגות יתמכו בחוק. שוב נוכחנו לדעת כי אצל חברי הקואליציה שיקולים פוליטיים גוברים על הערכים הבסיסיים של שיווין וחופש בחירה של מדינה יהודית ודמוקרטית וזה חבל".
עוד הוסיפה לביא:  "בשנת 2011 יצאו לחו"ל כדי להינשא בנישואים אזרחיים 8,995 זוגות, כ-11% מכלל הזוגות שנישאו באותה שנה. להם יש להוסיף את המספר העצום של אנשים הבוחרים שלא להינשא כלל, וחיים כידועים בציבור. מספר האנשים שיינשאו ברבנות רק כי אין להם אופציה אחרת בגבולות המדינה קטן והולך, ומתקרב לאפס. המרוויחים היחידים מהמצב הקיים הם סוכני הנסיעות שמוכרים כרטיסים לקפריסין וליעדים אחרים שבהם ניתן להינשא בנישואין אזרחיים".

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון אמרה כי "הכנסת הצביעה היום נגד דעתו של רוב הציבור בישראל. במציאות שבה שני שליש מהציבור הישראלי תומכים במתן אפשרות לנישואים אזרחיים, לא מתקבל על הדעת שבישראל חיים אזרחים שאין באפשרותם להקים משפחה שתוכר על ידי המדינה".
"המדינה שוללת את הזכות להינשא על פי צו המצפון מישראלים חסרי דת, מזוגות חד-מיניים, מזוגות שהממסד הרבני לא מכיר בהם, מזוגות מעורבי דת, מרפורמים ומקונסרבטיבים, ואפילו מ'סתם' יהודים שלא רוצים לעבור נישואים ברבנות", הוסיפה גלאון.
לדברי גלאון מההצבעה נעדרו חברי הכנסת מרשימת ישראל ביתנו, ובכך סייעו למנוע ממאות אלפי עולים את הזכות להנשא כדין.